ROAS 4.46 - Direcționarea anunțurilor pentru produse cosmetice în SUA - NDA
Autorul - Constantin Nacul
"Nu a mers? Încearcă din nou! S-a întâmplat!"
La începutul anului, un client din Statele Unite ne-a contactat cu dorința de a crea un magazin online pentru un medicament care accelerează creșterea genelor și promovarea sa în continuare pe piețele nord-americane.
Crearea magazinului online a durat aproximativ 2 săptămâni, clientul fiind interesat de cel mai rapid început de vânzare.
Metoda inițială de promovare a fost publicitatea contextuală, dar literalmente după 1,5 luni am convins clientul să meargă la Targeting pe Google și Facebook - și acest lucru a fost adevărat!
Toate lucrările sunt efectuate conform NDA.
Ce este ROAS?
Imediat trebuie să clarificați ce înseamnă ROAS. (Rentabilitatea cheltuielilor publicitare, profit din publicitate) - măsoară venitul brut pe care îl primim pentru fiecare dolar cheltuit într-o campanie publicitară.
Această valoare măsoară eficiența campaniilor de publicitate online.
ROAS = profit din RO / costul RO
Exemplu: $4438 / $1207 = $3.67, adică pentru 1$ imbricat obținem 3.67$.
Publicitatea unui produs cosmetic în SUA
Mergeți la 0 în primele 2 luni
Creșterea ROAS până la 2 și mai mult după 3 luni de publicitate
Evitați să vă interziceți contul și cardul de plată publicitar
SUA este o piață extrem de competitivă pentru orice publicitate, incl. și direcționarea anunțurilor
SUA este cea mai delicioasă piață, dar și cea mai competitivă, cu CPM ridicat, în orice nișă.
Inițial, a fost aleasă strategia publicitară greșită pentru acest medicament
A lansat contextul
A revizuit conceptul
Am efectuat un test de publicitate pe Facebook și Instagram:
- testat diferite strategii și ipoteze;
- a urmărit comportamentul oamenilor de pe site;
- a încercat diferite audiențe și comunicări.
Pe baza testelor efectuate și a rezultatelor obținute, s-au făcut modificări pe site:
- a schimbat pagina principală;
- a adăugat un videoclip;
- recenzii adăugate;
- a schimbat descrierea;
- a introdus un sistem de cupoane pentru a stimula vânzările,
- a lansat un public pe LAL pe baza cumpărătorilor actuali,
- configurați o campanie de retargeting în conformitate cu pâlnia noastră de vânzări.
Ce activitate publicitară a fost desfășurată:
- reclame reproiectate;
- a introdus cupoane de reducere;
- comunicare schimbată - concentrându-se pe emoții și cumpărături rapide „aici și acum”.
Reclame video implementate:
- Am colectat mai multe videoclipuri;
- După ce s-au obținut rezultatele, aceștia i-au lăsat pe cei mai buni.
S-a atins plus în ROAS
- ROAS pentru publicul țintă rece - 3,67
- ROAS de retargeting - 3,45
A început scalarea:
- Creșterea bugetului;
- Adăugarea de geolocații.
Achiziții și acoperirea campaniei publicitare
Rezultate de direcționare
Rezultate de retargeting
Cel mai bun rezultat al campaniei de direcționare - ROAS 4.46!