Care este structura logică a site-ului și de ce este nevoie de el
Autorul - Constantin Nacul
Fundația site-ului este o structură creată corespunzător. Cu toate acestea, nu există un răspuns la întrebarea ce ar trebui să fie. Este clar doar că pentru fiecare proiect trebuie selectat strict individual. Există și anumite cerințe ale motoarelor de căutare care trebuie respectate în orice caz. Vom vorbi despre asta.
Care este structura logică a site-ului
Structura logică a unui site este o colecție a tuturor paginilor de pe un site, aranjate conform unei ierarhii. Adică, relația de pagini în care se poate urmări apartenența acestora la secțiuni, categorii, subcategorii și alte tipuri de pagini (fișe de produse, etichete, filtre etc.).
Structura site-ului ar trebui să fie construită astfel încât să fie ușor pentru utilizatori să treacă de la subiecte generale la informațiile specifice pentru care au venit. De asta depind confortul utilizatorului, timpul pe care îl va petrece pe site-ul tău, acțiunile vizate pe care le va efectua. Un sistem de navigare confuz și suprastructurarea conținutului nu vor duce la nimic bun.
Importanța structurii corecte a site-ului pentru motoarele de căutare
Fiecare motor de căutare are propriile cerințe de structură. Voi descrie cele mai elementare dintre ele.
Ghidul Google privind structura site-ului
1. Folosiți o ierarhie logică. Utilizatorul ar trebui să poată ajunge cu ușurință la orice pagină a site-ului dvs. Pentru a face acest lucru, utilizați barele de navigare, așa-numita „breadcrumb”. Ele vor ajuta utilizatorul să găsească secțiunea potrivită și să nu se piardă pe site. Arata asa:
2. Folosiți linkuri text, nu banner (sub formă de imagine). Acest lucru le va oferi roboților de căutare posibilitatea de a evalua mai clar relevanța link-ului, adică va facilita accesarea cu crawlere și analizarea conținutului paginilor site-ului dvs.
3. Pentru vizitatori, creați o pagină de navigare (sitemap HTML) și un fișier Sitemap.xml, în care specificați adresele URL țintă și datele ultimelor modificări, astfel încât Googlebot să poată găsi rapid pagini noi și modificate în structura dvs.
4. Creați 404 pagini informative. Pe pagină, plasați link-uri către pagina principală și secțiuni populare ale site-ului, astfel încât atunci când merge la o pagină inexistentă, utilizatorul să nu părăsească site-ul dvs., ci să continue să caute informațiile necesare.
5. Folosiți Adrese de pagină pe înțelesul uman (NCP) în loc de identificatori. Sunt mai ușor de înțeles pentru vizitator, mai ușor de reținut și arată pe ce pagină se află utilizatorul.
De exemplu, în loc de https://site.com/index.php?cat=10&subcat=2&id=41, utilizați https://site.com/product/phone/samsung/.
6. Creați o structură simplă de directoare, astfel încât să fie ușor să navigați pe site, iar adresa URL a paginii să reflecte conținutul acesteia.
7. Utilizați adrese URL diferite pentru diferite documente. Ar trebui să existe o singură adresă unică pe site.
Citiți mai multe despre recomandările Google în ajutor.
Recomandări de la Yandex
1. Păstrați o ierarhie clară a paginilor. Fiecare document ar trebui să aibă propria sa secțiune.
2. Utilizați o hartă a site-ului. Creați un fișier Sitemap și încărcați-l pe Yandex.Webmaster sau furnizați un link către fișier în Robots.txt. Robotul de căutare va indexa și analiza documentele necesare mai rapid.
3. Limitați indexarea informațiilor de serviciu folosind fișierul Robots.txt pentru a nu irosi resurse pe pagini care nu sunt necesare pentru utilizator.
4. Folosiți adrese URL unice ale paginilor. Fiecare pagină ar trebui să fie accesibilă de la o singură adresă.
Faceți linkuri text către alte secțiuni ale site-ului, astfel încât robotul să poată înțelege conținutul acestora.
5. Verificați corectitudinea legăturilor simbolice, astfel încât atunci când accesați alte pagini ale site-ului, să nu fie creată o adresă URL în creștere infinită. De exemplu, example.com/vasya/vasya/vasya/vasya/.
Căutați mai multe recomandări privind structura site-ului de la Yandex în ajutor.
Care este structura corectă a site-ului web?
Structura corectă este importantă atât pentru utilizator, cât și pentru motoarele de căutare. Pe scurt despre principalele avantaje ale unei structuri bine organizate:
1. Îmbunătățirea gradului de utilizare. Navigarea simplă și convenabilă permite utilizatorului să găsească rapid informațiile de care are nevoie. Acest lucru îl va menține pe site și va îmbunătăți factorii de clasare comportamentale.
2. Accelerează indexarea paginilor. Structura logică a unui site ajută crawlerii să înțeleagă care pagini sunt importante pentru webmaster și utilizatorul final. Optimizatorii respectă regula celor trei clicuri, în care cele mai importante pagini nu trebuie să fie la mai mult de 3 clicuri față de cea principală. În caz contrar, motoarele de căutare ar putea să nu indexeze pagina, să o facă mai târziu, sau prioritatea acesteia va fi foarte scăzută.
3. Reducerea numărului de erori tehnice. Structura corectă va evita un număr mare de pagini duplicate, ceea ce va economisi timp și bani la promovare.
4. Distribuția greutății legăturii interne. Echitatea linkurilor este distribuită în funcție de importanța paginilor. Este necesar ca un număr suficient de link-uri interne să conducă către paginile promovate. Cu cât sunt mai multe linkuri către pagini prioritare, cu atât sunt mai importante pentru motoarele de căutare.
5. Acoperirea unui număr mare de solicitări. Crearea de secțiuni, categorii și pagini de destinație suplimentare pentru grupuri restrânse de interogări face posibilă clasarea pentru un număr mare de cuvinte cheie. Astfel de pagini vor fi mai relevante pentru un grup restrâns de interogări selectat, ceea ce va atrage mai mult trafic organic.
Tipuri de structuri de șantier
Pentru a înțelege ce structură să utilizați, trebuie să înțelegeți avantajele și dezavantajele fiecăreia. Există aceste tipuri de structuri:
Linear - aspectul paginilor sub forma unui lanț. Utilizatorul ajunge la pagina principală și toate paginile ulterioare răsfoiesc ca o carte. Nu există o ierarhie în această structură și toate paginile sunt egale. Sunt privite unul după altul, începând cu primul și terminând cu ultimul. Este important ca paginile să aibă legături între ele.
Această structură nu este foarte potrivită pentru a atrage utilizatori, deoarece doar pagina principală poate fi promovată. Echitatea link-urilor curge din pagina principală, trecându-l la toate paginile ulterioare și terminând cu ultima pagină.
Structura liniară este utilizată cel mai bine pentru site-uri de cărți de vizită, site-uri de prezentare, pagini de destinație și altele.
Structură liniară cu ramuri. Același principiu ca și cel liniar, doar că aici există ramuri în cadrul lanțului.
O astfel de structură, de regulă, se găsește în site-uri corporative mici, bloguri de autori, cărți online, pagini de destinație, site-uri de cărți de vizită și altele.
Structura site-ului bloc (zăbrele). În această structură, toate paginile sunt egale, cu excepția celei principale. Toate blocurile sunt situate unul lângă celălalt și se leagă de altele. Echitatea link-ului este distribuită uniform. Această aranjare a paginilor are un efect bun asupra indexării site-ului.
O structură bloc este de obicei utilizată pentru un anumit serviciu sau produs, în care fiecare pagină descrie o caracteristică sau un tip de serviciu.
Această schemă nu este adesea văzută, deoarece nu este potrivită pentru fiecare site și este dificil de implementat.
Structură arborescentă (ierarhică) a site-ului. Cea mai populară și optimă opțiune pentru majoritatea site-urilor. Fiecare pagină ulterioară face parte din pagina anterioară.
Aceasta este cea mai bună opțiune pentru SEO, deoarece structura stratificată vă permite să evidențiați pagini mai importante pentru promovare.
Versatilitatea structurii arborelui îi permite să fie utilizat pentru site-uri de diferite tipuri. Este folosit pentru magazine online, resurse de informații, site-uri comerciale, portaluri și așa mai departe.
Erori la crearea structurii site-ului
Este important să nu faceți greșeli atunci când creați structura site-ului. Ele pot crea o mulțime de probleme proprietarului site-ului. Să ne uităm la greșelile tipice pe care le fac webmasterii:
Pagina este optimizată pentru diferite intenții (sensul pe care utilizatorul îl pune în interogare în motorul de căutare). De exemplu, folosind Serpstat, verificăm frecvența pentru interogarea „piedestale și comode”. Vedem că utilizatorii nu introduc adesea o astfel de expresie în căutare:
Va fi mult mai eficient dacă creați o pagină separată „Tabele” și o pagină „Comfortă”:
Astfel, vei avea două pagini relevante pe site și oportunitatea de a obține mult mai mult trafic.
Ce sunt duplicatele paginilor interne și cum să le gestionați
Pagini duplicate. Să luăm ca exemplu un loc de pescuit. Webmasterul a creat secțiunea „Bobinete”, care conține categoria „Bobinete de rezervă”:
De asemenea, a creat un filtru „Tip” cu valoarea „Bobina Bulletinator”:
Astfel, pe site există două pagini identice, care încep să concureze între ele în rezultatele căutării pentru interogări vizate. Acest lucru duce la o deteriorare a clasamentului site-ului, la pierderea masei naturale de link-uri și la o modificare a paginii relevante din rezultatele căutării, deoarece motorul de căutare nu înțelege ce pagină să afișeze pentru o anumită interogare.
Dubluri neclare. O altă greșeală comună este așa-numita „canibalizare a paginii”. Când specialiștii pentru grupuri similare de solicitări creează pagini diferite pe site.
De exemplu, un site de livrare de flori are pagini diferite: flori ieftine, flori ieftine, flori la buget.
Astfel de pagini duc la probleme cu indexarea site-ului. Acest lucru trebuie să fie îngrijit în etapa de colectare a nucleului semantic și de grupare.
Pagini cu un nivel mare de imbricare. Paginile web cu al patrulea și mai mare nivel de imbricare sunt adesea prost indexate de motoarele de căutare. Structura site-ului trebuie gândită astfel încât paginile importante să fie la maximum trei clicuri față de cea principală. În cazurile cu site-uri mari și magazine online, acest lucru nu poate fi evitat. Pentru astfel de proiecte, sunt create hărți de site și sunt create legături interne competente pentru a afișa paginile prioritare utilizatorilor și roboților.
Fără hartă site. Eroarea afectează și viteza de indexare a paginii. Pentru proiecte mari, trebuie să creați două hărți de site:
pentru roboții de căutare - fișierul Sitemap.xml, care se află în rădăcina site-ului. Afișează crawler-ului toate paginile necesare pentru indexare și informează crawler-ul despre apariția paginilor noi;
pentru utilizatori - o pagină separată cu o listă a tuturor paginilor importante ale site-ului, aranjate într-o ordine ierarhică. Scopul unei astfel de pagini este de a simplifica navigarea pe site.
Pentru resursele web mici, lipsa sitemap-urilor nu este o greșeală critică.
Distribuție incorectă a paginii. Este important să creați pagini noi pe site în așa fel încât să corespundă încărcării semantice a paginilor anterioare. Adică au fost corect distribuite în secțiunile și categoriile relevante. Frigiderele ar trebui să fie în secțiunea Electrocasnice mari, nu în secțiunea Instalații sanitare. Dar astfel de soluții nu sunt întotdeauna evidente, de exemplu, aparatele de aer condiționat ar trebui să fie în echipamentele de climatizare sau în aparatele de uz casnic?
Tine minte
- Structura logică a site-ului este baza resursei dvs. web. Succesul unei interacțiuni ulterioare între utilizatori și roboții de căutare cu site-ul depinde de cât de corect și eficient este elaborată structura.
- Atunci când se creează structura corectă a site-ului, este necesar să se urmeze recomandările motoarelor de căutare.
- Avantajele structurii logice:
- îmbunătățirea gradului de utilizare;
- accelerarea indexării paginilor;
- reducerea numărului de erori tehnice;
- distribuția greutății legăturii interne;
- acoperirea unui număr mare de cereri.
- Tipul de structură depinde de tipul site-ului dvs.:
- structura liniară a site-ului;
- liniar cu ramuri;
- structura blocului;
- structura arborelui.
- Greșeli tipice la crearea structurii corecte:
- pagina este optimizată pentru diferite intenții ale utilizatorului;
- pagini duplicate;
- duble fuzzy;
- nivel ridicat de imbricare a paginilor;
- lipsa sitemap-urilor;
- nerespectarea ierarhiei paginilor.
O sursă: Netpeak