Bitrix24 ce este în cuvinte simple și de ce are nevoie o afacere
Autorul - Constantin Nacul
Vom analiza capacitățile Bitrix24 în părți. Vor fi multe scrisori, dar nu vor fi mai puține beneficii.
1. Marketing
Zona de marketing din Bitrix24 este închisă de 5 instrumente:
- analiză end-to-end,
- Marketing CRM,
- Site-uri,
- Magazin online
- Centrul de vânzări.
Analize end-to-end
Bitrix24 end-to-end analytics este o secțiune a portalului în care puteți urmări și analiza toate campaniile publicitare curente. Vă conectați campaniile din Google Ads, Yandex Direct, Vkontakte, Instagram și Facebook la platformă. Acum sunt conectați cu CRM. În fila Rapoarte, puteți vedea indicatori privind clienții potențiali, vânzările, eficiența managerilor, clienții, rambursarea reclamei și impactul traficului asupra vânzărilor.
Marketing CRM
O altă secțiune a Bitrix24, aici puteți împărți baza de clienți în segmente și puteți configura reclame, e-mail și sms-uri pe baza acestora. Puteți crea segmente pe baza bazei de date în CRM sau le puteți descărca separat. În aceeași secțiune există un editor pentru crearea de scrisori pentru liste de corespondență.
Editor de newsletter prin e-mail
Ca urmare, întregul proces de lucru cu baza de clienți are loc într-o singură platformă. Nu este nevoie să se integreze cu servicii de e-mail externe, ceea ce elimină problemele legate de menținerea funcționării corecte a integrării.
De exemplu, utilizați Unisender pentru corespondență și stocați baza de clienți în Bitrix24, AmoCRM sau 1C. Dacă se întrerupe integrarea dintre servicii, va dura mult timp pentru a afla motivul și a comunica cu suportul tehnic al ambelor servicii.
În cazul lui Bitrix24, chiar dacă ceva nu merge bine, veți avea de-a face cu exact un suport tehnic, care va începe imediat să rezolve problema.
Site-uri web
Secțiunea „Site-uri” este responsabilă pentru crearea site-urilor cu o singură pagină și cu mai multe pagini. Constructorul este convenabil și intuitiv, secțiunea are șabloane de pagină preinstalate și puteți adăuga și propriul HTML.
Site-ul creat va fi conectat automat la analize end-to-end și CRM. Când un client vă scrie într-un chat online, mesajul va fi trimis către CRM.
Magazin online si centru de vanzari
„Magazin online” - o secțiune pentru crearea unui magazin online. Potrivit pentru implementarea unui magazin online simplu, atunci când este important să existe o platformă convenabilă pentru plasarea mărfurilor. Designul este standard, fără bibelouri, dar suficient pentru utilizatorii 95% în ceea ce privește vânzările. Magazinul este conectat la CRM în mod implicit - toate comenzile vor fi conectate automat la un contact sau la o companie.
Întregul proces de creare are loc într-o singură secțiune. Creați o pagină conform unuia dintre șabloanele prestabilite, editați, adăugați produse, metode de plată și livrare.
„Centrul de vânzări” - accelerează procesul de comandă, este strâns legat de magazinul online și este conceput pentru vânzări mobile. Cu ajutorul centrului de vânzări puteți:
- furnizați clientului informații despre companie, locația acesteia și contacte
- trimiteți un formular pentru detalii de contact sau o programare pentru servicii
- creați rapid o comandă pe care clientul o poate plăti direct în chat
Toate solicitările clienților vor merge pe chat-ul Bitrix24 - managerul va trebui doar să selecteze acțiunea dorită și să o trimită clientului.
Bunuri
O filă în secțiunea CRM pentru contabilizarea articolelor de mărfuri. Funcționalitatea este în curs de dezvoltare, dar este deja destul de aplicabilă în practică. Mărfurile pot fi împărțite în grupuri. Lista mărfurilor conține informații de bază - preț, unitate de măsură, taxă și descriere. În fila rapoarte, puteți vedea analizele pentru fiecare produs. Desigur, funcționalitatea nu poate fi comparată îndeaproape cu 1C, dar este destul de potrivită pentru o gamă mică de produse.
2. Vânzări
Zona de vânzări include în primul rând activitatea managerilor de vânzări în CRM. Bitrix24 ajută la organizarea acestei lucrări prin intermediul a 4 instrumente principale.
Telefonie, consultant online, apeluri inverse, formulare de captare site, linii deschise
Am combinat aceste instrumente într-un singur bloc, pentru că toate sunt responsabile pentru zona de comunicații. Comunicarea în vânzări este greu de supraestimat, câteva solicitări nu sunt procesate la timp și reputația este deja deteriorată.
Toate cele de mai sus sunt încorporate în Bitrix24 și sunt legate la CRM. Aceste instrumente cresc conversiile prin apeluri și ajută la optimizarea activității departamentului de vânzări. Managerii sună clienții și primesc apeluri de la Bitrix24, orice apel poate fi ascultat. Liniile deschise colectează comunicațiile din rețelele sociale într-o singură fereastră. Un consultant online și un widget de apel invers accelerează timpul de procesare a apelurilor primite pe site. Toate comunicările asupra clientului sunt colectate în cardul clientului.
Pâlnie de clienți potențiali și oferte
Pâlnia potențială arată cât de repede managerii procesează apelurile primite.
Pâlnia ofertelor arată starea ofertelor în funcție de departament sau de un anumit manager. Puteți vedea în ce stadiu se află fiecare tranzacție.
Tranzacțiile pot fi defalcate pe linie de activitate și raportate pe departament, linie de activitate sau angajat.
Bitrix24 organizează un sistem de pași următori atunci când lucrează cu tranzacții.
Este un element esențial al unui sistem CRM. Când o tranzacție trece de la o etapă la alta, aproape întotdeauna este nevoie de un fel de acțiune suplimentară.
De exemplu, o tranzacție a trecut în stadiul de contract și un avocat trebuie să se implice în muncă. Acest lucru se poate face manual sau puteți configura crearea automată a unei sarcini pentru un avocat atunci când o tranzacție trece la o nouă etapă.
După același principiu, puteți configura orice proces de afaceri. De exemplu, crearea automată a unei sarcini pentru vânzarea de servicii într-un an sau apelarea unui client într-o lună pentru a obține feedback despre un produs sau serviciu.
Acces și securitate
Bitrix24 are un sistem flexibil pentru configurarea accesului, care vă permite să configurați drepturile de acces în companie în modul convenabil și necesar pentru dvs. Puteți restricționa accesul la baza de clienți, documente importante etc.
De exemplu, dacă aveți nevoie de părerea unui avocat asupra unei tranzacții sau a oricărui alt specialist, îl puteți invita la un chat special pentru această tranzacție și va vedea doar comunicările prin chat.
3. Sarcini
Funcționalitatea sarcinilor este unul dintre punctele forte ale platformei. Folosind secțiunea „Sarcini și sarcini”, puteți construi procese de lucru și interacțiuni de orice complexitate.
Toată munca angajaților este înregistrată sub formă de sarcini. Sarcinile reduc numărul de erori și denaturarea informațiilor, confruntarea dintre angajați, previn pierderea de informații importante și ajută la respectarea termenelor limită.
Șefii de departamente pot urmări starea sarcinilor subordonaților și pot face rapoarte despre departament sau un anumit angajat.
Pe baza funcționalității sarcinilor, puteți construi un sistem de management al proiectelor și puteți organiza munca conform SCRUM sau lucrați conform diagramei Gantt.
Gant
Kanban
Sarcinile sunt legate de CRM, astfel încât acestea pot fi atribuite clienților, contractorilor și liber profesioniștilor. Puteți crea grupuri separate pentru ei și puteți stabili sarcini în cadrul grupului. În acest caz, numai informațiile din cadrul acestui grup le vor fi disponibile.
În orice sarcină, puteți configura o listă de verificare. Listele de verificare vă ajută să evitați greșelile atunci când efectuați sarcini. Ele funcționează mai ales bine pentru sarcini care pot fi împărțite în pași clari.
Pentru sarcini de rutină, repetitive, cu o descriere voluminoasă, fișiere suplimentare și liste de verificare lungi, funcționalitatea șabloanelor funcționează. Toate șabloanele sunt stocate într-o filă separată. Nu pierdeți timpul setând aceeași sarcină pentru diferiți angajați, ci pur și simplu deschideți șablonul dorit și, cu un clic pe un buton, creați o sarcină gata făcută pentru un anumit angajat.
Roboți și procese de afaceri în sarcini
Roboții și procesele de afaceri automatizează munca cu sarcini. Cu ajutorul roboților
Ca și în cazul ofertelor, puteți configura crearea automată a sarcinilor pentru anumiți angajați. O sarcină suplimentară va fi creată după o anumită acțiune cu sarcina principală, toți acești parametri putând fi configurați în secțiunea Sarcini și proiecte din fila Roboți.
4. Comunicații
Chaturile, Notificările, Fluxul live, Calendarul, Rapoartele zilnice sunt responsabile pentru comunicațiile în Bitrix24.
Chaturile organizează comunicarea între angajați și înlocuiesc complet funcționalitatea mesajului corporativ Slack. Chaturile sunt împărțite în 2 tipuri: închise și deschise. Chaturile private sunt folosite pentru a discuta probleme cu un cerc limitat de persoane. Puteți intra într-un chat privat doar prin invitație, acesta nu este vizibil în lista generală de chat-uri. Un chat deschis, dimpotrivă, este vizibil pentru toată lumea și orice angajat se poate alătura acestuia.
În mod implicit, Bitrix24 are telefonie încorporată, așa că dacă angajații nu au suficientă comunicare în Chat, puteți configura comunicarea intracorporală.
Panoul de notificare este un instrument standard Bitrix24 care vă ajută să nu pierdeți lucruri importante. Panoul de notificare afișează interacțiunile dvs. cu colegii și clienții în chat-urile personale și de grup și vă arată, de asemenea, cu cine ați interacționat recent.
Un flux live este un flux al evenimentelor companiei tale, afișează toate evenimentele curente care sunt văzute de toți angajații companiei înregistrați pe portal.
Un flux live este construit aproximativ pe același principiu ca și fluxurile din rețelele sociale, cum ar fi Vkontakte sau Facebook. Evenimente, mesaje, idei, voturi etc. sunt afișate aici.
Calendarul funcționează ca un planificator. Vă puteți planifica atât ziua de lucru, cât și evenimentele generale. Puteți programa o întâlnire sau o întâlnire.
Între întâlniri și întâlniri, se pot distinge imediat câteva diferențe funcționale.
- La întâlniri, puteți alege nu numai participanții, ci și un secretar (persoana care va păstra procesul-verbal al întâlnirii).
- Procesul-verbal de întâlnire este o caracteristică care vă permite să înregistrați toate punctele importante care au fost discutate la întâlnire.
- Funcționalitate extinsă a câmpului „Descrierea întâlnirii”. Puteți formata textul după cum doriți și stilați.
- Și cea mai semnificativă diferență este secțiunea „Agendă”. Problemele de discutat sunt identificate aici și sunt desemnați persoane responsabile pentru fiecare dintre ele. În timpul întâlnirii, fiecare participant cunoaște programul general și tema pe care va trebui să vorbească.
Rapoartele de lucru ajută la stabilirea comunicării între manager și angajat. Angajații trimit managerului un raport cu privire la munca depusă în timpul zilei. Managerul monitorizează activitatea curentă, face planuri pentru sarcinile viitoare și oferă feedback.
5. Documente
Pentru a stoca documente și alte fișiere în Bitrix24, există o secțiune Disc. Aici, fișierele pot fi împărțite, de exemplu, în grupuri de lucru, fiecare va avea propriul disc cu fișiere. În plus, există o unitate publică și privată.
În secțiunea „Discul meu”, puteți stoca:
- fișiere și foldere personale;
- link-uri către dosare și fișiere ale grupurilor dvs. (atât cele în care sunteți proprietarul grupului, cât și cele la care ați fost invitat), link-uri către
- foldere și fișiere din Drive-ul partajat;
- link-uri către dosare și fișiere ale angajaților la care vi s-a acordat acces.
Public Disk stochează informații disponibile public pentru angajați: reglementări, instrucțiuni și detalii ale entității juridice a organizației dumneavoastră. În mod implicit, toți angajații au dreptul de a edita fișiere și foldere de pe discul partajat. Toate documentele pot fi editate. Unitatea este sincronizată cu Microsoft Word și Google Doc.
6. Procese de afaceri
Bitrix24 are încorporat un proiectant puternic de procese de afaceri. Cu ajutorul designerului, puteți automatiza aproape orice proces al companiei.
Esența creării unui proces de afaceri este de a face operațiunile standard de lucru mai ușoare și mai rapide. De exemplu, puteți automatiza procesul de negociere a unui contract sau a oricărui alt document.
Exemple de procese de afaceri implementate
- Procesul de afaceri „Cerere de reparație auto”.
- Procesul de afaceri „Cerere pentru o călătorie de afaceri”.
- Procesul de afaceri „Coordonarea layout-ului de proiectare”.
- Procesul de afaceri „Coordonarea returnării mărfurilor”.
- Procesul de afaceri „Cerere de plată pentru servicii și angajați la distanță”.
Toate procesele de afaceri active sunt stocate într-o filă separată din Live Stream și rulează de acolo.
7. Ce nu poate fi implementat în Bitrix24
Organizați inventarul și inventarul
În cazul unei mari companii comerciale cu o gamă largă de produse, capacitățile Bitrix24 nu sunt suficiente. Pentru contabilitatea mărfurilor și a depozitelor, veți avea nevoie de integrarea 1C și Bitrix24 CRM. 1C va acționa ca un instrument pentru emiterea documentelor și contabilizarea articolelor de mărfuri, în timp ce Bitrix24 va închide zona de servicii clienți.
Configurați contabilitatea
Bitrix24 nu are un program de desfășurare a contabilității reglementate. Această zonă este închisă de un software separat, de exemplu, 1C: Contabilitate sau Circuit. Atât 1C, cât și Kontur pot fi integrate cu Bitrix24 pentru a urmări informațiile financiare, cel puțin încasările și debitele de bani.
Construiește contabilitatea de gestiune
Prin contabilitate de gestiune, înțelegem un funcțional care reflectă costul tranzacțiilor și costul producției. În Bitrix24, este imposibil să urmăriți profitabilitatea unei afaceri în funcție de companie, departament, afacere sau angajat.
Construiți un sistem de contabilitate a costurilor de producție
Nu poți gestiona procesul de producție, nu poți înțelege cât te costă să produci produsele pe care le vinzi. În același timp, producția de servicii în Bitrix24 poate fi implementată la un nivel foarte bun.
Menține evidența personalului
Evidența personalului se ține în 1C: Salariul și managementul personalului (1C: ZUP). Totodata, daca firma are pana la 20 de angajati, puteti organiza evidenta personalului in 1C: Contabilitate sau Kontur.Contabilitate.
8. Extensibilitate
Bitrix24 este o platformă adaptivă. Atât Bitrix24, cât și soluțiile cloud sunt bine implementate în cadrul proceselor individuale ale companiei. Pe lângă setările flexibile din cadrul platformei, Bitrix24 are o piață, unde partenerii integratori oferă aplicații și module care extind funcționalitatea Bitrix24. Piața găzduiește aplicații numai de la parteneri oficiali ai 1C Bitrix, toate aplicațiile și modulele sunt moderate de departamentul tehnic al 1C Bitrix înainte de publicare.
O sursă: businessprofi