Urmărirea avansată a conversiilor Google Ads. Principiul de funcționare și setare
Autorul - Constantin Nacul
Vizitatorii refuză din ce în ce mai mult să accepte politica privind cookie-urile atunci când fac clic pe un link publicitar către un site, iar acest lucru îngreunează colectarea datelor. Aceasta înseamnă că aveți mai puține informații pentru a analiza eficiența publicității și pentru a o optimiza. Ca soluție, Google oferă tehnologia Privacy Sandbox. Dar va apărea abia până la sfârșitul anului 2023, iar acum se știe puțin despre el. Între timp, ca alternativă, specialiștii pot folosi o funcție specială a Google Ads – „Urmărirea avansată a conversiilor”.
Cum funcționează urmărirea avansată a conversiilor
Urmărirea avansată vă va ajuta să înregistrați conversiile mai precis. Aceasta înseamnă că este mai eficient să optimizați licitarea. Acest lucru respectă confidențialitatea. Algoritm de codificare unidirecțional securizat SHA256 hashează datele clienților (cum ar fi adresele de e-mail) înainte de a le trimite la Google.
Puteți rula funcția numai după configurarea etichetelor de conversie.
Algoritm avansat de urmărire a conversiilor:
- Utilizatorul, fiind autorizat în contul său Google, merge pe site printr-un link publicitar.
- Efectuează o acțiune țintă pe site. De exemplu, o achiziție sau un abonament. Pentru a face acest lucru, el trebuie să specifice datele de contact: nume, e-mail, număr de telefon.
- Aceste acțiuni captează etichete de urmărire Google Ads. Apoi ei hash informațiile și le transferă în baza de date a sistemului.
- Algoritmul corelează informațiile din baza de date cu datele despre evenimentele publicitare. Adică dacă un utilizator a interacționat cu un anunț prin același cont și apoi a făcut o conversie pe site, conversia va fi înregistrată.
Beneficiile urmăririi avansate a conversiilor
Funcția vă permite să înregistrați conversii care altfel ar rămâne nesocotite, inclusiv conversii post-vizualizare (fără a face clic pe un link publicitar). Potrivit Google, folosind urmărirea avansată puteți captura în medie cu 3,5% mai multe conversii, iar ponderea conversiilor înregistrate după vizualizare poate crește până la 30%.
În consecință, veți primi:
- date mai precise pentru a optimiza licitarea;
- capacitatea de a evalua corect rezultatele și de a lua decizii strategice mai bune;
- protecția confidențialității prin hashing a datelor colectate ale clienților.
Cum să configurați urmărirea avansată a conversiilor
Există trei moduri de a configura funcția, în funcție de metoda de urmărire a conversiilor:
- Configurare manuală prin Google Tag Manager. Dacă urmăriți conversiile cu GTM.
- Prin eticheta Google. Dacă utilizați o etichetă Google pentru urmărire și este adăugată direct în paginile site-ului dvs., nu în instrumente terțe sau în cadre iframe. Atunci vor fi necesare unele modificări în configurația etichetei.
- Prin API-ul Google Ads. Dacă doriți să trimiteți date pentru urmărirea avansată a conversiilor prin API.
Vă voi spune mai detaliat despre prima metodă, deoarece este cea mai ușor de implementat și nu necesită modificări în codul site-ului.
Permiteți-mi să vă reamintesc că site-ul dvs. ar trebui să fie deja configurat cu urmărirea conversiilor Google Ads utilizând Managerul de etichete Google.
Important! Dacă urmăriți conversiile prin Google Analytics și importați datele în contul dvs. Google Ads, acest lucru nu va fi suficient pentru a configura urmărirea avansată. Pentru ca acesta să funcționeze, trebuie să creați o nouă acțiune de conversie Google Ads folosind GTM sau o etichetă Google.
Configurarea urmăririi avansate a conversiilor în contul dvs. Google Ads
Accesați „Instrumente” - secțiunea „Urmărire” - „Conversii”.
Găsiți și selectați evenimentul de conversie pentru care doriți să configurați urmărirea avansată. În partea de jos a secțiunii Conversii avansate, dați clic pe Activați urmărirea avansată a conversiilor.
Asigurați-vă că citiți Declarația de conformitate cu datele clienților și sunteți de acord cu termenii.
Faceți clic pe Verificare URL pentru a verifica site-ul dvs. pentru eticheta Google.
Lucrările ulterioare vor continua în GTM.
Configurarea urmăririi avansate a conversiilor în Google Manager de etichete
Accesați interfața Google Tag Manager și continuați cu configurarea.
Există mai multe opțiuni:
- aveți deja variabile nelimitate în DataLayer;
- utilizarea variabilelor de nivel de date;
- folosind selectoare CSS.
Găsiți și selectați eticheta de urmărire a conversiilor Google Ads și bifați caseta de selectare „Includeți datele furnizate de utilizator de pe site-ul dvs.”.
Apoi, trebuie să creați o nouă variabilă.
Dați un nume și selectați tipul de variabilă (dacă nu este selectat implicit) „Date furnizate de utilizator”.
Apoi selectați Configurare manuală.
În lista de mai jos, veți vedea toate câmpurile de date despre utilizator care pot fi trimise folosind eticheta avansată de urmărire a conversiilor.
Vă rugăm să rețineți că pentru fiecare câmp ale cărui date doriți să le transferați, trebuie să vă creați propria variabilă. Adică două variabile diferite pentru e-mail și numărul de telefon. Pentru a face acest lucru, permiteți-mi să vă reamintesc că selectați „Variabilă nouă” din meniul drop-down.
Opțiune de personalizare cu DataLayer
Dacă aveți deja variabile neschimbate în DataLayer (fie că utilizați selectoare CSS sau alte tipuri de variabile), le puteți selecta în loc să creați variabile noi.
Important! Dacă urmăriți conversiile prin Google Analytics și importați datele în contul dvs. Google Ads, acest lucru nu va fi suficient pentru a configura urmărirea avansată. Pentru ca acesta să funcționeze, trebuie să creați o nouă acțiune de conversie Google Ads folosind GTM sau o etichetă Google.
Personalizare cu variabile ale stratului de date
Dacă schimbați frecvent codul site-ului, în special selectoarele de formatare sau CSS de pe pagina de conversie, vă recomand să utilizați variabilele stratului de date. Astfel de modificări pot întrerupe personalizarea urmăririi conversiilor cu selectoare CSS.
Dacă lipsesc variabilele necesare despre datele utilizatorului, utilizați următorii termeni de referință pentru programatori.
Termeni de referință pentru transferul de date pentru urmărirea avansată a conversiilor în Google Ads:
Este necesar să se implementeze transferul de variabile suplimentare pe evenimentul „cumpărare”. Evenimentul este declanșat atunci când utilizatorul accesează pagina „Mulțumesc pentru comandă” și o achiziție reușită cu un singur clic.
<script
window.dataLayer.push({
eveniment: "cumpărare"
„e-mail”: „REPLACE_WITH_STRING_VALUE”,
„telefon”: „REPLACE_WITH_STRING_VALUE”
});
</script
Variabilele de e-mail și de telefon trebuie să fie populate dinamic cu e-mailul și numărul de telefon al utilizatorului care a făcut achiziția.
Creați variabile pentru e-mail și telefon selectând configurația variabilei din stratul de date.
Selectați variabilele stratului de date atunci când configurați urmărirea avansată.
Personalizare cu selectoare CSS
Dacă opțiunea de variabilă la nivel de date nu este disponibilă pentru dvs., personalizați cu selectoare CSS.
Să revenim la etapa în care ați început să creați noi variabile pentru e-mail și telefon. După aceea, selectați câmpul „Configurație variabilă” - „Element DOM” ca tip de variabilă.
Reveniți la ecranul Configurare variabilă, în lista derulantă Select Method, selectați CSS Selector.
Lipiți un selector CSS care face referire la datele utilizatorilor dvs. în câmpul de introducere „Selector de elemente”. Câmpul Nume atribut poate fi lăsat necompletat.
Iată cum vor arăta variabilele pentru urmărirea avansată a conversiilor, indiferent de metoda de configurare pe care o alegeți.
Salvați și publicați modificările dvs.
Verificarea setarii
Înainte de publicare, verificați setările prin modul de previzualizare modificări în GTM.
Dacă datele sunt trimise corect, în cazul unei comenzi reușite, veți vedea următoarele informații
Va dura ceva timp până când vedeți rezultate în contul dvs. Google Ads. Primele date vor intra în sistem în câteva zile, iar modificările în rapoarte vor apărea în 30 de zile.
Dacă datele sunt trimise corect, veți vedea starea „Conversiile sunt în curs de înregistrare”.
Când sunt procesate datele avansate de urmărire a conversiilor, acestea vor apărea în rapoarte.
Puteți vedea impactul utilizării acestei funcții în fila Diagnosticare.
concluzii
Dacă cookie-urile sunt blocate pe site-ul dvs., eticheta avansată de urmărire a conversiilor va începe să colecteze mai multe date și să înregistreze conversiile în contul dvs. Google Ads.
Acest lucru va permite sistemului să vă îmbunătățească strategiile de licitare inteligentă și să urmărească modurile mai complexe în care un vizitator interacționează cu site-ul dvs. pe toate dispozitivele.
Astfel, utilizarea urmăririi avansate a conversiilor va crește eficiența optimizării și a performanței campaniilor publicitare.
Puteți configura funcția numai dacă aveți o etichetă de conversii pe site-ul dvs.
O sursă: Netpeak.net