Cum să vă trimiteți site-ul web la motoarele de căutare în 2022
Autorul - Constantin Nacul
Dacă motoarele de căutare nu știu că site-ul tău există, șansele tale de clasare nu sunt doar puțin probabile; sunt egale cu zero.
Dar mai trebuie să-ți trimiți site-ul la motoarele de căutare în 2022?
Iată ce veți învăța din acest ghid:
Trebuie să trimiteți site-ul dvs. la motoarele de căutare?
Cel mai probabil nu, dar i-ar putea ajuta să-ți descopere site-ul mai repede.
Google și alte motoare de căutare nu se bazează pe adăugarea manuală a site-urilor. Modul lor principal de a găsi noi site-uri web și pagini este prin crawling. Acesta este modul în care programele de calculator verifică în mod constant site-urile web bine-cunoscute pentru noi legături către conținut nou. Orice conținut util pe care îl găsesc este adăugat la indexul lor.
NOTĂ. Matt Cutts vorbește mai mult despre crawling și despre munca sa în el video.
Pe scurt, este posibil ca motoarele de căutare să găsească site-ul dvs. singure.
Dar adăugarea oferă o serie de avantaje.
- Mai bine să fii în siguranță. Nu durează mult să lansezi un site web, așa că de ce să-ți asumi riscul și să-l lași la voia întâmplării?
- Le oferi mai multe informații. Țineți motoarele de căutare actualizate cu modificările aduse conținutului dvs.
- Îți îmbunătățești site-ul. Trimițând site-ul dvs. la Google și Bing, veți avea acces la instrumente gratuite care vă vor ajuta să vă îmbunătățiți site-ul.
Modalități de a trimite site-ul dvs. la motoarele de căutare
Google și Bing oprit suport pentru instrumentele lor de adăugare a adreselor URL în 2018. Singura modalitate de a trimite site-ul dvs. la aceste motoare de căutare este să le trimiteți harta site-ului. Alte motoare de căutare, cum ar fi DuckDuckGo și Yahoo, nu vă solicită să vă trimiteți site-ul.
De obicei, puteți găsi harta site-ului dvs. la una dintre următoarele adrese URL.
yoursite.com/sitemap.xml
yoursite.com/sitemap_index.xml
Dacă nu vedeți harta site-ului dvs. la aceste adrese, verificați fișierul robots.txt la site-ul dvs. web.com/robots.txt. Cele mai multe site-uri web listează locația sitemap-ului lor aici.
Dacă tot nu puteți găsi harta site-ului, sunt șanse să nu aveți una. Deci va trebui să-l creați înainte de a continua.
S-a ocupat de asta...
Următoarele sunt modalitățile oficiale de a trimite site-ul dvs. la motoarele de căutare.
Adăugarea unui site web la Google
conectare Google Search Console, faceți clic pe Sitemaps în meniul din stânga, inserați adresa URL a sitemapului și faceți clic pe Trimiteți.
NOTĂ. Pentru a face acest lucru, trebuie să adăugați și să vă verificați site-ul în Google Search Console. Dacă nu ați făcut-o deja, vă rugăm să citiți acest ghid.
Dacă aveți mai multe sitemap-uri, repetați acest proces pentru fiecare.
VREI SĂ ADĂUGAȚI O PAGINĂ INDIVIDUALĂ ÎN GOOGLE?
Lipiți adresa URL completă instrument de verificare a adreselor URL consola de căutare.
Dacă pagina nu este indexată, veți vedea avertismentul „Adresa URL lipsește de la Google”. Faceți clic pe „Solicitați indexarea” pentru a cere Google să acceseze cu crawlere și să indexeze pagina.
Dacă pagina este indexată, veți vedea confirmarea „URL-ul este prezent în Google”.
Dacă adresa URL este pe Google, nu trebuie să faceți nimic. Cu toate acestea, este recomandat să solicitați o reindexare după actualizarea și republicarea conținutului, deoarece acest lucru va ajuta Google să acceseze cu crawlere și să reindexeze pagina mai rapid.
Adăugarea unui site web la Bing
conectare Instrumente Bing pentru webmasteri, faceți clic pe Sitemaps în meniul din stânga, inserați adresa URL a sitemap-ului și faceți clic pe Trimite sitemap.
Dacă aveți mai multe sitemap-uri, repetați acest proces pentru fiecare.
Adăugarea unui site web la Yahoo
Yahoo funcționează cu indexul Bing. Când adăugați site-ul dvs. la indexul Bing, îl adăugați automat în Yahoo. Deci nu este necesară nicio acțiune suplimentară aici.
Adăugarea unui site web la DuckDuckGo
DuckDuckGo nu are un mecanism pentru adăugarea de site-uri web. Descoperă și indexează site-uri web prin intermediul peste patru sute de surse, inclusiv DuckDuckBot (crawler-ul lor web), Wikipedia, Bing și alți parteneri.
Tot ce poți face aici este să adaugi site-ul tău la Bing.
Adăugarea unui site web la Baidu
Trebuie să adăugați site-ul dvs. la Baidu doar dacă site-ul dvs. este destinat persoanelor din China, unde cota de piață a lui Baidu este de peste 66%. Deoarece acest proces este destul de complicat, nu îl vom lua în considerare aici. Dar iată un ghid grozav pentru a adăuga la Baidu în cazul în care aveți nevoie.
Cum să verificați dacă site-ul dvs. este indexat
Multe ghiduri similare recomandă verificarea stării de indexare făcând o căutare pe Google pentru termen site:yoursite.com. Cu toate acestea, acest lucru nu este de încredere și nu va afișa dacă site-ul sau pagina este indexată. Utilizarea instrumentelor oferite de motoarele de căutare în sine este singura modalitate fiabilă de a verifica starea indexării.
Pentru Google: accesați raportul „Acoperire” în Search Console, selectați fila Pagini fără erori, apoi faceți clic pe una dintre listele de sub filă pentru a vedea exemple de adrese URL indexate.
Dacă doriți să verificați starea unei anumite adrese URL instrument de verificare a adreselor URL.
Pentru Bing: folosește instrumentul lor Site Explorer și filtrați adresele URL indexate. Apoi puteți explora toate paginile indexate de pe site-ul dvs. Pentru a testa pagini individuale, utilizați instrumentul lor de inspecție URL.
Cum să remediați problemele de indexare
Dacă site-ul sau pagina dvs. web nu este indexată, primul pas este să aflați de ce. Nu veți putea remedia problema până nu vă dați seama ce a mers prost.
Pentru a face acest lucru, inserați adresa URL în Instrumentul de inspecție URL de la Google și verificați dacă există erori de acoperire.
Iată câteva probleme frecvente pe care le puteți întâlni cu Search Console și ce înseamnă acestea:
- Exclus de eticheta noindex. Google nu are acces la indexarea paginii din cauza atributului robots noindex meta tag. Eliminați-l din pagină dacă trebuie indexat.
- Blocat în fișierul robots.txt. Google nu poate accesa cu crawlere pagina deoarece este blocată în robots.txt. Eliminați blocarea dacă pagina trebuie indexată.
- Redirecționează pagina. Google nu va indexa paginile cu redirecționări, așa că eliminați redirecționarea dacă pagina nu ar trebui să fie redirecționată.
- O copie fără un canonic selectat de utilizator. Google consideră că această pagină conține conținut duplicat și, în schimb, a ales să indexeze versiunea pe care o consideră canonică. Aceasta nu este de obicei o problemă, dar dacă credeți că pagina ar trebui indexată, ar trebui să executați diagnostice suplimentare.
NOTĂ. Puteți găsi o listă completă de erori și probleme care pot fi găsite în raportul de acoperire. Aici.
De ce nu este suficient să adăugați site-ul dvs
Cele mai multe căutări Google returnează sute de mii de rezultate. Dar conform acest studiu, aproape nimeni nu face clic pe linkuri dincolo de prima pagină.
Din acest motiv, indexarea site-ului dvs. nu este suficientă. Dacă doriți să obțineți trafic de la motoarele de căutare, trebuie să vă clasați pe prima pagină pentru cuvintele cheie țintă.
Totuși, nici măcar să ajungi la prima pagină nu este suficient dacă ai nevoie de mult trafic, deoarece majoritatea oamenilor dau clic pe unul dintre primele trei rezultate:
Și oamenii fac clic în mod covârșitor pe primul rezultat:
Deci, ceea ce aveți nevoie este să vă poziționați foarte bine pentru cuvintele cheie țintă.
Concluzie
Google și Bing vor găsi probabil site-ul dvs. chiar dacă nu îl trimiteți. Același lucru este valabil și pentru alte motoare de căutare. Dar tot merită să adăugați site-ul dvs. manual, chiar dacă le oferiți doar câteva informații suplimentare.
De asemenea, merită să adăugați din nou paginile web pe care le actualizați sau le modificați.
O sursă: Ahrefs.com