Mutarea unui site fără a pierde trafic și poziții - o listă detaliată și sfaturi utile
Autorul - Constantin Nacul
În continuarea seriei de postări ABC-uri ale SEO, vorbim despre mutarea unui site într-un domeniu nou sau îmbinarea domeniilor - ce este, de ce este nevoie și cum să realizați îmbinarea cu o calitate înaltă, cu beneficii maxime pentru site-ul dvs.
Ce este lipirea domeniului
Lipirea este unirea mai multor domenii în indexul motorului de căutare. După lipire, unul dintre domenii primește statutul celui principal - este clasat de motoarele de căutare, restul devin oglinzile sale și nu participă la căutare.
O oglindă este o copie a unui site web situat la o adresă URL diferită și/sau pe un alt server. De exemplu, adresele www.site.com și site.com vor fi considerate oglinzi sau duplicate de către motorul de căutare. În acest caz, pentru a determina oglinda principală, trebuie să aplicați lipirea domeniului.
De ce îmbina domeniile
Lipirea joacă un rol important în SEO: metoda face posibilă identificarea oglinzii principale, transferul traficului, indicatorii de autoritate și legarea sucului de la alte domenii de oglindă la aceasta. În același timp, este domeniul principal care va fi clasat în rezultatele căutării.
Cel mai adesea, lipirea este utilizată în astfel de cazuri:
- Când să vă schimbați numele de domeniu. De exemplu, la redenumirea unei companii, devine necesar să treceți la un nou domeniu.
- Când există site-uri duplicate care se află la adrese URL diferite.
- Când site-ul este disponibil în rezultatele căutării pentru domeniul cu și fără prefixul www.
- Când trebuie să instalați un certificat SSL: site-ul va fi accesibil prin protocoalele http și https.
- În cazul în care motorul de căutare a identificat incorect oglinda principală: în acest caz, versiunea preferată a site-ului poate fi evaluată de motorul de căutare mai rău și poate pierde poziții.
- Când un webmaster cumpără un nume de domeniu în diferite zone de domeniu: .ru, .ua, .kz și altele - pentru a ajunge la un public din diferite regiuni.
Cum să lipiți domenii - configurarea unei redirecționări 301
Înainte de a lipi domeniile, trebuie să acordați atenție următoarelor probleme:
1. Stabiliți care oglindă va fi cea principală. Dacă domeniul prioritar nu este preselectat de webmaster, rețineți:
- la lipirea domeniilor, este de preferat să-l atribuiți celui principal care are cele mai bune poziții în rezultatele căutării.
- dacă domeniile cu vârste diferite sunt lipite împreună, este mai bine să-l alegeți pe cel „mai vechi” ca oglindă principală. Cu condiția să nu fie sub sancțiuni. Un domeniu sub sancțiuni nu trebuie în niciun caz lipit, chiar dacă nu este cel principal, deoarece există o mare probabilitate de a transfera consecințele negative ale sancțiunilor în oglinda principală;
- dintre mai multe opțiuni, trebuie să acordați preferință unui domeniu cu un istoric bun. Puteți verifica istoricul unui domeniu folosind serviciul WebArhive. Sau, prin Google Search Console, vizualizați istoricul notificărilor și dinamica traficului. În mod ideal, nu ar trebui să existe vârfuri în trafic și notificări de încălcări.
2. Trebuie să vă asigurați că domeniul este deschis pentru accesare cu crawlere și indexare de către roboții de căutare. Puteți determina disponibilitatea unui domeniu pentru roboții de căutare folosind serviciul Netpeak Spider: trebuie să bifați casetele de lângă parametrii relevanți pentru verificare.
3. Pentru a verifica indexarea unui site folosind panoul webmaster, trebuie să îl adăugați la Google Search Console (GSC) și/sau Yandex.Webmaster (JV). Dacă domeniul are oglinzi, toate acestea trebuie adăugate la instrumentele specificate și drepturile trebuie verificate.
Să luăm în considerare un exemplu când, la căutarea site-ului nashsite.ua, în rezultate sunt afișate următoarele adrese: https://nashsite.ua și https://www.nashsite.ua. Această ieșire indică faptul că motorul de căutare a indexat două adrese ca site-uri separate - acest lucru este rău pentru site, deoarece, ca urmare a unei astfel de indexări, performanța acestuia se poate deteriora.
În exemplul nostru, vom alege domeniul principal nashsite.ua și vom lipi o oglindă de el. Pentru a face acest lucru, trebuie să configurați o redirecționare 301 către pagina principală în oglindă.
Pentru a configura o redirecționare a serverului, trebuie să introduceți informații despre redirecționare într-un fișier cu extensia .htaccess a site-ului www.nashsite.ua. În exemplul nostru, codul de redirecționare va arăta astfel:
În acest caz, instalăm o redirecționare 301 de la o oglindă la domeniul principal: de la www.nashsite.ua la nashsite.ua.
Dacă site-ul are mai multe oglinzi, acești pași trebuie repeți pe fiecare dintre ele.
Dacă numele directoarelor se schimbă pe site-ul principal, recomandă Yandex configurați o redirecționare dublă. De exemplu, dacă adresa paginii https://site.rf/page/ s-a schimbat în https://example.ru/page/, redirecționarea ar trebui să funcționeze astfel:
https://site.rf/page/ - https://example.ru/page/ - https://example.ru/page/
Când compilați o hartă de redirecționare, luați în considerare următoarele:
- Dacă structura site-urilor care urmează să fie lipite este aceeași, se configurează redirecționări 301 din paginile domeniului oglindă către pagini identice ale celui principal.
- Dacă structura oglinzilor este ușor diferită, trebuie să configurați redirecționări 301 către pagini similare.
- În cazul în care două domenii au structură diferită, trebuie să configurați o redirecționare de la toate paginile vechi care nu sunt în noua structură către pagina principală a domeniului principal.
Cum să adăugați oglinda principală la Google Search Console și Yandex.Webmaster
Pentru a lipi domenii, trebuie să adăugați oglinzi la un cont GSC și JV și să confirmați drepturile pentru fiecare dintre ele.
Google Search Console
Odată cu lansarea noii versiuni a Google Search Console, a devenit imposibil să definiți oglinda principală în cadrul aceluiași domeniu în instrumentul pentru webmasteri.
Instrumentul existent „Schimbarea adresei” face posibilă transferul unui site de la un domeniu la altul, de exemplu, schimbarea domeniului site.com în site.org sau site2.com.
Important. Conform Ajutor Căutare Google acest instrument nu este folosit pentru:
- transferul unei resurse de la http la https;
- transferul de la subdomeniul www la opțiunea fără www în cadrul aceluiași domeniu;
- transfer de pagini individuale dintr-o secțiune a site-ului în alta;
- transferul unui site fără a schimba adresa URL (când URL-ul site-ului rămâne același, dar furnizorii de găzduire sau CDN-urile s-au schimbat).
Prin urmare, pentru a determina oglinda principală în astfel de cazuri, este necesar să folosiți redirecționarea 301 menționată mai sus. La îmbinarea domeniilor cu și fără www, Google sugerează configurarea etichetei canonice.
Yandex.Webmaster
Pentru a determina oglinda principală în Yandex.Webmaster, accesați secțiunea „Indexare” și selectați „Mutați site-ul”. Apoi, adăugați oglinda principală la linia corespunzătoare și salvați.
Cum se verifică fuziunea domeniului
Există mai multe modalități de a verifica dacă îmbinarea domeniilor este corectă, și anume dacă este definit un domeniu primar.
Cel mai simplu mod de a afla dacă oglinda principală a site-ului este definită este să introduceți operatorul: „site: nou domeniu site” în caseta de căutare. Dacă nu există alte domenii în rezultatele căutării, atunci oglinda principală este definită.
Imaginea arată că oglinda principală este pe https și fără www.
Puteți verifica lipirea domeniilor folosind pluginul Calea de redirecționare, care va afișa setarea de redirecționare 301.
Dacă toate setările sunt corecte, orice adresă de domeniu non-primară este redirecționată către domeniul principal.
Cea mai fiabilă modalitate de a verifica îmbinarea domeniilor este să te uiți la dinamica indicatorilor din Google Search Console și Yandex Webmaster. Dacă afișările și clicurile continuă să ajungă la domenii non-primare, atunci domeniile nu sunt „lipite” de oglinda principală.
Dacă afișările și clicurile sunt egale cu zero după îmbinare, atunci totul este configurat corect.
Când încercați să vizualizați statistici pe o oglindă non-primară în Yandex.Webmaster, sistemul vă va avertiza imediat că domeniul nu este oglinda principală.
Greșeli frecvente la îmbinarea domeniilor
Există mai multe greșeli tipice la îmbinarea domeniilor:
- Domeniile care trebuie lipite au conținut diferit. O condiție importantă pentru lipirea oglinzilor este conținutul cel mai asemănător.
- Unul dintre domenii este închis de la indexare. Puteți verifica raportul de indexare în Google Search Console pentru a vedea dacă domeniul dvs. poate fi indexat.
- Configurare incorectă de redirecționare 301:
- redirecționările sunt setate la o pagină irelevantă;
- toate paginile oglindă sunt redirecționate către home-ul domeniului principal, în timp ce există pagini relevante în structura domeniului principal.
Tine minte
- Site-ul ar trebui să fie accesibil doar la o singură adresă. Dacă site-ul poate fi accesat la adrese diferite fără redirecționări către oglinda principală - www.site.ua, site.ua, site.ua/ - situația trebuie corectată prin fuzionarea domeniilor. Acest lucru va evita pierderea semnificativă a traficului.
- O lipire configurată corespunzător vă permite să transferați toate „puzomerki” - indicatori - din oglinzi în domeniul principal, care vor fi clasate în rezultatele căutării.
- Pentru a lipi domenii, aveți nevoie de:
- configurați 301 redirecționări;
- adăugați oglinzi la aceleași conturi Google Search Console și Yandex.Webmaster și confirmați drepturile pentru fiecare dintre ele.
- Corectitudinea lipirii trebuie verificată într-unul dintre următoarele moduri:
- introducând în linia de căutare „site: domeniu nou site” și analizând problema;
- folosind pluginul Redirect Path;
- urmăriți dinamica indicatorilor în Google Search Console și Yandex.Webmaster.
Sursă: Netpeak