Actualizare sau nu? Testarea Google Analytics 4
Autorul - Constantin Nacul
Noua versiune a analizei a părăsit oficial beta în toamna lui 2020 și, potrivit dezvoltatorilor, este concepută pentru a optimiza investițiile în publicitate pe termen lung. De fapt, Google Analytics 4 este un analog al Firebase Analytics (un sistem de analiză pentru aplicații mobile), dar cu funcționalitate suplimentară. Interfața și logica contabilității datelor sunt împrumutate de acolo.
Care sunt principalele avantaje ale Google Analytics 4 și prin ce diferă noua versiune de Universal Analytics? Cine va beneficia de tranziție și cine nu ar trebui să se grăbească?
De ce anume acest nume?
Este o mișcare bună în sensul că poziționează produsul ca „noul GA”, mai degrabă decât ca ceva exclusiv pentru cei cu aplicații. Dar de ce Google Analytics 4? Numele poate fi puțin confuz dacă nu ești familiarizat cu evoluția Google Analytics. Inițial a existat Urchin (#1), o companie cumpărată de Google în 2005. Classic Analytics (nr. 2) a fost următoarea iterație, care a fost înlocuită ulterior cu Universal Analytics (nr. 3), care este ceea ce utilizați acum pe site-ul dvs.
Google Analytics 4: Ce este nou
Aceasta este o analiză multiplatformă scalabilă care este construită în jurul evenimentelor.
Anterior, urmărirea datelor se baza pe sesiuni, un indicator derivat artificial. În noua versiune, Google se concentrează pe utilizatori, așa că a combinat toate analizele din jurul evenimentelor. Acum puteți urmări întreaga călătorie a utilizatorului, adică să colectați aceleași date standardizate pe toate dispozitivele și platformele.
Noua resursă utilizează trei niveluri de identificare:
- numele de utilizator
- Semnale Google
- identificatorul dispozitivului
„Google Analytics 4 unifică toate analizele în jurul evenimentelor, ceea ce vă permite să colectați aceleași date standardizate pe toate dispozitivele și platformele. Vei avea un set de evenimente identice atât pe site, cât și în aplicație. De exemplu, avem adăugări în Coș atât pe site, cât și în aplicație. Urmărirea și personalizarea sunt implementate în Google Analytics 4, veți putea urmări acest eveniment ca unul singur pentru ambele platforme. Acest lucru va îmbunătăți calitatea datelor și va fi posibil să obțineți un singur raport de-a lungul întregii călătorii a utilizatorului.”
S-a schimbat complet și principiul calculării multor valori de analiză web: rata de respingere, durata sesiunii, timpul de vizualizare a paginii.
Funcțiile de învățare automată și NLP (Procesarea limbajului natural) sunt disponibile pentru toți utilizatorii în noua versiune de GA
Această funcționalitate a fost parțial prezentă în vechiul contor, dar puțini oameni au folosit-o. În noua ediție, cel mai probabil, va fi prezentată o versiune mai extinsă. În prezent, funcționalitatea este încă în curs de dezvoltare.
Funcțiile de învățare automată și NLP sunt un beneficiu cheie al GA4. Acum poti:
- Preziceți probabilitatea unei conversii și creați segmente de public pentru Google Ads pe baza acestor predicții.
- Găsiți anomalii în rapoarte. Aici vorbim despre notificări care au fost și în Universal Analytics. Dacă apar erori (conversiile nu sunt urmărite, rata de conversie este calculată incorect), veți afla imediat despre aceasta.
„Fii mereu atent la Clopot. Aceste notificări conțin o mulțime de informații utile. Primim adesea solicitări de remediere a erorilor și destul de des aceste notificări ajută la detectarea acestora.
- Preziceți probabilitatea de retragere a clienților, astfel încât să puteți investi mai eficient în păstrarea acestora. Echipa Google intenționează să dezvolte în continuare acest domeniu prin adăugarea de noi indicatori predictivi. De exemplu, ARPU, astfel încât toți utilizatorii unei noi resurse să își poată ajusta strategia de marketing și să-și crească rentabilitatea investiției folosind informații ML.
- De asemenea, acum GA vă va avertiza cu privire la tendințele importante ale datelor. De exemplu, despre produsele pentru care cererea este în creștere din cauza schimbărilor în nevoile utilizatorilor.
Prioritizarea confidențialității
Google spune că, în viitor, intenționează să se îndepărteze cu totul de cookie-uri și să se concentreze în întregime pe urmărirea prin identificatorii de browser și dispozitive mobile.
„O mulțime de mărci se confruntă cu problema urmăririi chiar acum. De exemplu, în nișa bancară. O proporție foarte mică de utilizatori sunt urmărite, aceste date sunt greu de lucrat și aproape imposibil să luați decizii pe baza acestora.”
Pentru aceasta, este deja folosită biblioteca gtag.js, care funcționează fără cookie-uri.
„Cea mai recentă versiune de Universal Analytics folosește doar această bibliotecă, dar puțini oameni au trecut la ea, deoarece biblioteca trebuie inserată în codul site-ului. Nu vă recomandăm să migrați la gtag.js și să continuați să utilizați Universal Analytics standard, care este instalat prin Google Tag Manager.”
De asemenea, se poate aștepta ca, în viitorul apropiat, Google să renunțe la ID-ul de client și să se bazeze numai pe identificatorii interni de dispozitiv și browser, precum și pe un identificator multiplatform care se generează în CRM, adică User ID.
Anonimizarea IP în GA 4 este setată implicit și nu poate fi modificată. Anonimizarea IP nu a fost urmărită în GA înainte, dar mai devreme a fost posibil să o personalizezi și să o urmărești, acest lucru nu se poate face în noua analiză.
Integrare perfectă cu instrumentele Google
Până acum, cea mai avansată caracteristică din această secțiune este integrarea YouTube. Google lucrează activ pentru a îmbunătăți calitatea punctajului campaniilor YouTube. De exemplu, urmărește conversiile indirecte, ceea ce vă permite să înțelegeți:
- Cum afectează o campanie publicitară YouTube anumite valori de implicare.
- Cum afectează rata de respingere, precum și anumite evenimente de pe site (nu neapărat conversii).
„În actualul GA, analiza campaniilor YouTube nu este suficient de eficientă. În noua versiune, aceasta va fi o versiune mai extinsă funcțional și va fi posibil să se analizeze statisticile YouTube chiar în interfața Analytics.”
De asemenea, în noua versiune de analiză, este implementată o integrare mai profundă cu Google Ads. Cu acesta, puteți construi audiențe, puteți lansa campanii și puteți ajunge la clienți noi cu oferte mai relevante și mai utile, indiferent de dispozitivul pe care îl folosesc.
„GA 4 are export direct gratuit de date în Google BigQuery. Anterior, funcția de export era disponibilă doar în versiunea GA 360 și contra cost. În GA 4, a fost făcut gratuit, dar acum puteți folosi Google BigQuery gratuit doar trei luni, nu un an.”
Diferențele dintre Google Analytics 4 și Universal Analytics
- Ceea ce a fost înainte este redus la minimum și urmărit de patru metrici principale.
- Analiza Google Analytics 4 nu este construită în jurul sesiunilor, ci în jurul evenimentelor. Deoarece sesiunile sunt un concept artificial, Google sugerează să fie abandonat. Dacă aveți nevoie de date de sesiune, le puteți genera singur lucrând cu date brute în Google BigQuery.
- Există setări de colectare a datelor de la capăt la capăt pentru întregul site și cele care se modifică cu fiecare eveniment. Există evenimente standard care, atunci când sunt instalate de GA, sunt, practic, urmărite pe toate platformele.
- GA 4 oferă rapoarte integrate de la capăt la capăt în funcție de User ID. Nu trebuie să creați o vizualizare separată pentru a utiliza ID-ul de utilizator.
- În GA 4, prin analogie cu Firebase, vor exista trei tipuri de evenimente și parametrii acestora:
– Colectate automat: de exemplu, vizualizare de pagină, start sesiune, vizualizare rezultate căutare, derulare, descărcare_fișier. Lista plina
– Evenimentele recomandate sunt grupate pe domenii de activitate. Lista plina.
– Personalizat sau orice alte evenimente pe care doriți să le implementați și să urmăriți. Ele cad sub valabilitatea limitelor GA4.
„Acum, fiecare eveniment poate avea parametri suplimentari. Dacă mai devreme am configurat un eveniment, avea o categorie, o acțiune și o etichetă, acum logica este alta: există un eveniment, are un singur nume, dar cu acest eveniment pot fi trecuți parametri suplimentari. De exemplu, „Adăugați în coș”, înainte era un script separat, un parametru separat pentru fiecare valoare. Acum toate acestea sunt colectate sub o singură structură de eveniment (un eveniment, care include: numele produsului, costul produsului, dimensiunea, culoarea și așa mai departe). Definițiile personalizate (Dimensiuni personalizate) sunt acei parametri și indicatori care sunt de la capăt la capăt pentru majoritatea rapoartelor și ajută la îndeplinirea limitelor GA 4.”
- În Google Analytics 4, nu există concepte precum categorie, acțiune și etichetă de eveniment. Pentru personalizările existente și datele colectate, aceste proprietăți sunt mapate la setările personalizate ale evenimentelor. Dacă doriți să vedeți proprietăți în rapoartele GA 4, atunci trebuie Inregistreaza-te.
- Afișările de pagină au devenit evenimentul de vizualizare de pagină. Vizualizările erau vizionări, acum este o vizualizare de pagină și cu fiecare afișare de pagină sunt transmise opțiuni prestabilite. Acest eveniment este colectat automat dacă ați implementat fragmentul „config” gtag.js.
- Vor exista 4 sesiuni în rapoartele GA, dar vor fi numărate diferit decât în Universal Analytics:
– Sesiunea este inițiată de evenimentul session_start colectat automat.
– Durata sesiunii este intervalul dintre primul și ultimul eveniment.
– Interacțiunile sunt recunoscute automat (nu este nevoie să trimiteți un eveniment de interacțiune).
– Timpul de expirare de procesare a accesării întârziate este de 72 de ore (față de 4 ore în UA Properties).
„Dacă comparați numărul de sesiuni din raportul GA 4 și Universal Analytics, este posibil să descoperiți că există mai puține sesiuni în GA 4. Deoarece accesările care au fost trimise după încheierea sesiunii pot fi atribuite sesiunii corecte în decurs de 72 de ore. În consecință, generarea rapoartelor de sesiune va dura mai mult. În GA 4, nu este posibilă ajustarea duratei sesiunii."
- Parametri și indicatori utilizator. Pentru ca Parametrii și valorile personalizate să intre în rapoartele GA 4, acestea trebuie transferate într-o resursă nouă, în conformitate cu regulile Google. În timp ce parametrii la nivel de accesare și utilizator au echivalente GA4, nu există echivalent pentru parametrii la nivel de sesiune. Alternativ, le puteți defini la nivel de accesare. Pentru a utiliza definiții personalizate la nivel de produs, acestea trebuie adăugate separat. Cum va funcționa acest lucru este încă neclar. Caracteristica este încă în dezvoltare și nu există rapoarte de comerț electronic care să conțină definiții personalizate la nivel de produs.
„Odinioară, existau 4 niveluri de valori axate pe accesări, utilizatori, sesiuni și produse. Acum echivalentele lor sunt: evenimente și parametri de evenimente, proprietăți personalizate, sesiuni - încă neclare, produse - parametri de comerț electronic care nu au fost încă implementați.
- GA 4 are o nouă caracteristică numită Proprietăți utilizator. Acestea sunt definiții care se potrivesc unui anumit public/utilizator specific. De exemplu: gen, oraș, semn al unui client nou sau care revine, semn al unui client obișnuit etc. Proprietățile care se aplică anumitor utilizatori se aplică întregului comportament al acestora. Pe baza proprietăților utilizatorilor, audiențele sunt formate pentru a personaliza reclamele.
- Noua abordare a prezentarii datelor. De exemplu, așa arată acum raportul Surse de trafic:
- Noul generator de rapoarte personalizate. Elementul de meniu Rapoartele mele ca atare nu mai există. În schimb, au adăugat o analiză promițătoare, care constă din două file: Centru de analiză și Galerie de șabloane. De asemenea, tipurile de rapoarte au fost înlocuite cu Metode.
- Analiza secvenței. O pâlnie poate fi setată manual dacă aveți un set de evenimente care pot fi folosite pentru a forma o pâlnie. Mai întâi trebuie să configurați urmărirea corectă, apoi să generați astfel de rapoarte.
În același raport, puteți crea segmente pentru orice pas din canal
- Creați conversii cu un singur clic. Obiectivele nu mai trebuie create manual, trebuie doar să faceți clic pe evenimente, iar cele care sunt urmărite vor deveni o conversie.
- Editor nou pentru crearea de segmente și audiențe. Acum puteți adăuga un nou segment din pașii pâlniei făcând clic pe opțiunea din meniu.
Cine va beneficia de trecerea la Google Analytics 4?
Ar trebui să implementați deja Google Analytics 4 dacă:
- Colectarea datelor de pe site-ul dvs. este organizată prin Stratul de date și Managerul de etichete Google.
- Cu cât ai mai puține etichete, cu atât mai bine. Va trebui făcute ajustări minime. Sintaxa codului și script-urilor care sunt încorporate pe site este diferită de versiunea anterioară și dacă aveți un minim, va fi mult mai ușor de migrat.
- Utilizați în mod activ anunțurile YouTube și remarketingul bazat pe User ID. Implementați noi analize în paralel cu versiunea anterioară.
- Utilizați în mod activ Firebase. Echipa dvs. este familiarizată cu logica de colectare a datelor din Firebase, precum și cu schema de date a tabelelor de export Aplicație + Web (Firebase) în BigQuery. Este recomandabil să instalați analize noi în paralel cu cea veche.
„Recomandăm să utilizați ambele versiuni de resurse GA pentru moment. Datele vor fi colectate din momentul instalării, astfel încât cu cât le instalați mai devreme, cu atât puteți acumula mai multe date istorice. Noile analize nu vor interfera cu cea veche + se va dezvolta. În cele din urmă, toată lumea va trece treptat la el. ”
Cum să configurați colectarea datelor pentru Google Analytics 4
1. Creați și configurați o resursă GA 4. Nu puteți îmbina datele vechi cu un contor nou, resursele au o logică diferită.
2. Adăugați codul de urmărire manual sau prin GTM. Vă recomandăm să utilizați Managerul de etichete, deoarece este mai convenabil și mai rapid.
3. Gândiți-vă la ce evenimente și parametri doriți să colectați în noul tip de resursă.
4. Utilizați două tipuri de resurse în același timp pentru a compara modul în care sunt colectate datele.
Rețineți că:
- NUMAI un proiect Firebase poate fi adăugat la o resursă GA 4. Dacă aveți deja un proiect în Firebase care este urmărit.
- în același timp, mai multe fluxuri din aplicații diferite pot fi configurate într-o singură resursă GA 4.
O sursă: Promodo.ua