Cuvinte cheie LSI
Autorul - Constantin Nacul
Ce sunt cuvintele cheie LSI?
LSI (Latent Semantic Indexing) Cuvintele cheie sunt termeni legați conceptual pe care motoarele de căutare îi folosesc pentru a înțelege în profunzime conținutul unei pagini web.
Tehnologia a fost brevetată inițial în 1989. Și este descrisă ca „O metodologie pentru recuperarea obiectelor de date textuale”. Cu alte cuvinte: folosirea de cuvinte și expresii înrudite („cuvinte cheie LSI”) pentru a clasifica mai bine subiectul unei pagini.
Folosește Google LSI în algoritmul lor?
Probabil ca nu.
De fapt, un reprezentant Google a declarat în 2019: „Nu există cuvinte cheie LSI – oricine îți spune altceva se înșală, îmi pare rău.”
În schimb, probabil că Google utilizează o abordare mai avansată pentru înțelegerea relevanței unei pagini: una care ia în considerare mult mai mult decât a vedea dacă o pagină are un anumit set de cuvinte înrudite. În schimb, ei analizează pagina dvs. ca întreg pentru a determina subiectul general al acesteia.
Deși din punct de vedere tehnic nu sunt „Cuvinte cheie LSI”, mulți oameni din SEO încă se referă la adăugarea de cuvinte și expresii înrudite pe o pagină ca „adăugarea de cuvinte cheie LSI” (chiar dacă termenul este inexact din punct de vedere tehnic).
Și este probabil ca Google să acorde o atenție deosebită termenilor non-cheie de pe pagina ta. Și folosește-l pentru a evalua (și a-ți clasa pagina).
Aceasta înseamnă că este util pentru SEO să adauge termeni înrudiți la pagina pe care doriți să o clasați.
De ce sunt importante cuvintele și expresiile înrudite pe o pagină?
În primele zile ale SEO, Google și alte motoare de căutare își dădeau seama 100% bazat pe subiectul unei pagini pe cuvintele cheie pe care le-au găsit pe pagină.
Deci, dacă Google ar vedea cuvântul cheie „Content Marketing” din nou și din nou, ar spune: „Această pagină este, evident, despre marketingul de conținut”.
De aceea, densitatea cuvintelor cheie era atât de importantă pe vremuri.
Dacă nu ați folosit cuvântul cheie de mai multe ori, Google nu ar înțelege că pagina dvs. se referă la acel termen.
Avanză rapid până astăzi, iar Google este MULT mai inteligent.
Astăzi, scopul Google este să descopere a subiectul general al paginii.
Iar Google se bazează pe termeni legați din punct de vedere semantic pentru a înțelege conținutul la un nivel atât de profund.
De exemplu, să presupunem că tocmai ați publicat o postare pe blog despre cafeaua rece.
Google va scana în continuare pagina dvs. pentru a vedea dacă utilizați termenul „cafea rece” în eticheta de titlu, conținut, text alternativ, etc.
Dar o vor face de asemenea scanați-vă pagina pentru cuvinte cheie asemănătoare (cum ar fi „filtru”, „temperatură”, „măcinare”, „apă rece” și „gheață”).
Și când văd aceste cuvinte cheie asociate în conținutul dvs., ei vor spune: „Suntem încrezători că această pagină este despre subiectul cafelei preparate la rece”.
De fapt, o lucrare recentă de cercetare Google afirmă că folosesc „cuvinte care apar frecvent împreună” pentru a înțelege subiectul principal al unui articol:
Un lucru ar trebui să subliniez:
Termenii legați semantic NU sunt sinonimi.
În schimb, sunt termeni care sunt strâns legați de cuvântul cheie țintă.
De exemplu, luați un cuvânt ca: „jogging”.
Ei bine, „alerga” este doar un sinonim al „jogging”.
acum:
Nu este nimic în neregulă în a folosi acel sinonim în articolul tău (de fapt, poate ajuta la SEO pe pagină).
Dar nu este un termen legat semantic.
În schimb, termenii înrudiți pentru „jogging” sunt lucruri precum: „pantofi”, „cardio” și „5k”.
Cu asta, iată cum să găsiți aceste cuvinte cheie legate semantic.
Cele mai bune practici
Completare automată Google
Completare automată Google este una dintre cele mai rapide și mai ușoare moduri de a descoperi termeni înrudiți pe care să-l presărați în conținutul dvs.
De exemplu, am publicat postarea „The Ultimate SEO Site Audit”.
Și pentru a optimiza pagina, am introdus „Audit SEO” în Google.
Și am acordat atenție cuvintelor îndrăznețe pe care mi le sugera.
Aceste cuvinte aldine sunt cuvinte cheie înrudite.
La urma urmei, sunt termeni pe care utilizatorii umani îi caută atunci când caută ceva legat de „Audit SEO”.
Așa că am inclus acești termeni în conținutul meu:
De asemenea, puteți încerca Instrumentul pentru cuvinte cheie și UberSuggest.
Ambele instrumente vă oferă MULT mai multe cuvinte cheie sugerate decât să faceți lucrurile în mod demodat.
Acestea fiind spuse, Google tinde să sugereze de la început termenii cei mai populari (și, prin urmare, cei mai relevanți).
Așa că de obicei folosesc unul dintre aceste instrumente doar dacă vreau să-mi optimizez conținutul la maximum.
LSIGraph
Vorbind despre instrumente, există un instrument care generează în mod specific idei de cuvinte cheie asociate: LSIGraph.
Doar introduceți un cuvânt cheie pentru care doriți să vă clasați...
…și obțineți o listă de termeni înrudiți pe care îi puteți include în conținutul dvs.
Ambele sunt instrumente SEO gratuite. Așa că nu poți greși încercând pe amândouă.
(Deși ar trebui să subliniez că LSIGraph are un plan plătit... deci din punct de vedere tehnic este „Freemium”.)
"Căutări asemanatoare"
„Căutări similare” este similar cu completarea automată Google.
Dar, în loc să sugereze Google cuvinte cheie în timp ce căutați, acestea vă oferă termeni înrudiți în partea de jos a rezultatelor căutării.
De exemplu, această listă de instrumente SEO este una dintre paginile mele prioritare:
Și ținând cont de cât de nebun de competitiv este acest cuvânt cheie, știu că trebuie să-mi găsesc LSI... sau nu am șanse mici sau deloc de clasare.
De aceea am căutat „Instrumente SEO” și am derulat în jos în josul paginii.
Apoi, am identificat termeni îndrăzneți care aveau sens pentru postarea mea.
Și le-am inclus în conținutul meu:
Simplu, dar eficient.
Termeni aldine din Descrierile fragmentelor Google
Aceasta este o altă modalitate de a găsi cuvinte și expresii înrudite direct de pe Google.
S-ar putea să fi observat că Google introduce termenii aldine în fragmentele de rezultat care se potrivesc cu cuvântul dvs. cheie:
Și dacă te uiți cu atenție, vei observa altceva:
Google nu NUMAI termeni aldine care se potrivesc exact cu ceea ce tocmai ai căutat.
De asemenea, au cuvinte și expresii îndrăznețe care sunt similare.
De exemplu, să ne uităm la rezultatele când căutați „Reparare PC:
Da, Google scrie cu aldine termenul exact:
Dar au și termeni îndrăzneți înrudiți, cum ar fi „Computer Repair” și „PC Fix”:
Inutil să spun că acestea sunt cuvinte cheie pe care doriți să le presărați în conținutul dvs.
Planificatorul de cuvinte cheie Google
Planificatorul de cuvinte cheie Google este încă unul dintre instrumentele mele preferate de cercetare a cuvintelor cheie.
După cum se dovedește, Planificatorul de cuvinte cheie Google este, de asemenea, util pentru a găsi termeni care sunt legați de cuvântul cheie țintă.
De exemplu, dacă introduceți „Instrumente SEO” în GKP, veți obține o listă de „idei de cuvinte cheie”:
Unele dintre acestea vor fi sinonime și variante ale cuvântului dvs. cheie:
Dar dacă sapi adânc, poți găsi câteva fraze dulci pe care ți-ar fi greu să le obții altfel:
Sfat pro: nu trebuie să introduceți un cuvânt cheie în GKP. Puteți folosi și o pagină de destinație.
Mai exact, puteți utiliza pagina de destinație a unui concurent care se află deasupra dvs. în rezultatele căutării.
Când o faci, Google va scana pagina și va scuipa cuvinte cheie pe care le consideră relevante pentru subiectul paginii respective.
Etichete de imagine Google
Aceasta este o funcție nouă din Google Images despre care nu văd că mulți oameni vorbesc.
Și este o mină de aur pentru a descoperi termeni înrudiți.
Pentru a-l folosi, introduceți cuvântul cheie în imaginile Google.
Și Google vă va conecta cu o grămadă de termeni înrudiți deasupra rezultatelor imaginii:
Puteți face același lucru cu Pinterest (de fapt, aici am văzut prima dată această funcție folosită).
Dar aceste sugestii nu vin de la Google. Așa că acum rămân cu Google Images.
Folosiți termeni înrudiți de-a lungul articolului dvs
Acum că aveți o listă de termeni înrudiți („Cuvinte cheie LSI”), cum îi folosiți?
Am testat asta destul de mult.
Și mâncarea mea este: chiar nu contează.
Din experiența mea, atâta timp cât Google vede acești termeni undeva pe pagina ta, ești bun.
Așa că nu ezitați să includeți termeni înrudiți:
- În eticheta de titlu
- în textul alternativ al imaginii
- Ca subtitlu H2 sau H3
- În H1 dvs
- În conținutul însuși
De exemplu, am publicat acest ghid pentru a învăța SEO cu ceva timp în urmă:
Și unul dintre cuvintele cheie „Căutări similare” pe care le-am găsit a fost: „de bază”.
Așa că am inclus acel termen în conținutul meu de câteva ori: