SEO cu coadă lungă - cum să promovați pentru interogări cu frecvență joasă și de ce aveți nevoie de el
Autorul - Constantin Nacul
1. Ce sunt interogările long-tail?
1.1 Interogări tematice cu coadă lungă
1.2 Interogări complementare long-tail
1.3 Interogări mixte cu coadă lungă
2. De ce sunt interogările LT relevante pentru căutare?
2.1 Căutare vocală
2.2 Formular de întrebare
3. Eficacitatea și beneficiile SEO cu coadă lungă
3.1 Concurență scăzută
3.2 Rată de conversie ridicată
3.3 Promovarea cuvintelor cheie generale ale unui anumit subiect
4. Cum să găsiți interogări cu coadă lungă?
4.1 Căutarea LT cu Google Search Console
4.2 Utilizați sugestiile de căutare
4.3 Căutați prin Yandex.Wordstat
4.4 Căutarea cu Serpstat
4.5 Căutarea cu Ahrefs
5. Cum să te miști de-a lungul cozii lungi
5.1 Promovare pentru interogări tematice long-tail
5.2 Promovare pentru interogări complementare long-tail
5.3 Promovare pentru interogări mixte cu coadă lungă
Ce sunt interogările cu coadă lungă?
Interogările long-tail (LT) au o frecvență scăzută și exprimă clar intențiile utilizatorului.
Lungimea lor nu contează. Cele mai multe interogări de joasă frecvență constau din trei sau mai multe cuvinte, dar interogările exacte de unul sau două cuvinte sunt incluse și în categoria „longtail”.
Raportul dintre frecvența interogărilor și conversie este ilustrat clar de curba cererii de căutare:
- în lume, o mulțime de utilizatori sunt interesați de smartphone-uri, introducând o interogare simplă și de înaltă frecvență „smartphone”;
- este posibil să se evidențieze un public mai restrâns care este interesat doar de smartphone-urile Samsung - cheia de bază a acestei categorii cu o frecvență mai mică a „smartphone-urilor Samsung”;
- mai departe de-a lungul curbei cererii, cererile sunt din ce în ce mai puțin frecvente, de exemplu, „Samsung Galaxy smartphone”;
- în partea finală, experții iau în considerare o listă lungă de solicitări, a căror frecvență poate varia de la una la cinci afișări pe lună sau chiar poate fi zero, de exemplu, „lista și prețul seriei Samsung Galaxy”.
Curba cererii de căutare arată că un număr mare de cuvinte cheie cu frecvență scăzută se adaugă la așa-numita „coadă lungă”. Potențialul căruia a început să crească odată cu dezvoltarea motoarelor de căutare și SEO în general.
Există trei categorii principale de interogări cu coadă lungă:
- tematică;
- complementar;
- amestecat.
Interogări tematice cu coadă lungă
Ele indică un anumit subiect. Cele mai precise sunt potrivite ca cuvinte cheie principale pentru paginile pe care doriți să le promovați pentru interogări cu frecvență scăzută.
De exemplu, „cum să înveți să înoți târâi”. Frecvența interogărilor este scăzută: până la 540 de afișări pe lună fără a specifica regiunea. Pe lângă elementele speciale (blocuri cu reclame, videoclipuri, o listă de companii locale), problema de pe aceasta constă în întregime din materiale tematice care răspund cu exactitate solicitării utilizatorului.
Interogările tematice cu coadă lungă au următoarele caracteristici:
- formularea relativ complexă;
- detaliu ridicat;
- intentie exacta.
Emiterea acestora este slab competitivă și constă din pagini cu un subiect specific îngust. Folosind o strategie de promovare competentă, poți ajunge la vârf în LT tematică fără prea mult efort.
Completarea interogărilor cu coadă lungă
Ele indică un anumit subiect, dar din cauza frecvenței reduse, completează unul sau mai multe subiecte mai ample.
Să presupunem că interogarea este „tehnica de șiretură a adidașilor”. Frecvența acestuia este de până la 10 afișări pe lună. Problema va consta nu numai din pagini despre metodele de dantelare a adidașilor, ci și din pagini despre tehnica șiretului pantofilor.
Frecvența interogării „pantofi de șiret”, legată tot de acest subiect, este mai mare - de la 1600 de afișări pe lună. Aceasta este principala caracteristică a LT-urilor complementare: creșterea concurenței datorită scăderii în eliberarea rezultatelor pentru interogările comune.
Folosirea acestui tip de coadă lungă în promovare este un instrument mai subtil. Este necesar să se deplaseze în paralel pe interogări de frecvență mare sau medie.
Interogări mixte cu coadă lungă
Ele nu pot fi alocate cu exactitate nici uneia dintre cele două categorii date anterior. LT-urile mixte se pot referi la un subiect restrâns, dar acoperă și mai multe subiecte mai ample.
Exemple de interogări mixte cu coadă lungă:
- Interogările cu sezonalitate pronunțată sunt „tendințe seo 2022”.
- Denumiri de organizații, locuri specifice, produse culturale (filme, cărți, spectacole) - „muzeul științei nemo”.
- Solicitări de joasă frecvență care indică toponimul - „de unde să cumpărați o mașină în Odesa”.
Datorită specificului acestor cuvinte cheie, motoarele de căutare nu primesc cantitatea necesară de date pentru a oferi experților analize despre acestea în instrumente precum Google Ads. Dar există câteva modalități de a analiza interogări cu coadă lungă și chiar instrumente specifice. Voi povesti mai departe despre ele.
De ce sunt interogările LT relevante pentru căutare?
Potrivit Google 15%, interogările de căutare sunt noi, utilizatorii le generează în fiecare zi. Aceste statistici se bazează pe interogări cu frecvență joasă. Datorită rafinamentului sau formulării mai complexe a intenției, utilizatorii creează noi termeni de căutare. Și afectează algoritmii de clasare.
Căutare vocală
O parte din apariția unui număr atât de mare de interogări cu frecvență joasă se datorează popularității căutării vocale. Accesorii, asistenți vocali, produse precum Google Home au creat nevoia de căutare în limbaj natural.
Motoarele de căutare au început să înțeleagă mai bine contextul expresiilor, argoului și să se adapteze la stilul „conversațional” al interogărilor. Discursul conversațional se dezvoltă dinamic, astfel încât algoritmii sistemului sunt îmbunătățiți în mod constant pentru a recunoaște corect interogările în căutarea vocală.
Popularizarea sa funcționează și în direcția opusă: generarea constantă de variații ale aceleiași interogări sau fraze de către utilizatori determină motoarele de căutare să le ia pentru același lucru. Acest lucru se întâmplă pentru a compensa numărul tot mai mare de interogări în căutare.
Formular cu întrebări
Pe lângă solicitările vocale, oamenii folosesc adesea întrebări. Mai mult, același lucru poate fi întrebat în moduri diferite (folosește cuvinte introductive care clarifică detalii). Și algoritmii de căutare învață să înțeleagă aceste LT-uri.
În acest caz, sistemele pot accepta variații ale aceleiași cereri pentru aceeași. Cum să înțelegi când se întâmplă acest lucru și de ce?
Efectuați analiza N-gram. O N-gramă este o secvență specifică de n elemente. În contextul cuvintelor cheie:
interogarea „muzică” este de 1 gram;
interogarea „ce fel de muzică poate fi folosită în tiktok” - 6 grame (secvență de 6 cuvinte).
Reprezentarea unei interogări folosind un N-gram vă permite să înțelegeți naturalețea acesteia, precum și ponderea fiecărui element n din frază.
Să presupunem că doriți să vă optimizați conținutul pentru interogări cu frecvență joasă din categoria „biciclete de exercițiu”. Interogarea „ce bicicletă de exerciții ieftină este mai bine să cumpărați” este cel mai bine defalcat folosind un n-gram. Și pentru a efectua o analiză incompletă a n-gramelor - schimbați manual fiecare cuvânt individual din frază și vedeți cum și cât de mult se schimbă rezultatele căutării.
În unele cazuri, puteți folosi instrumente plătite și gratuite pentru analiza n-gram în SEO.
De exemplu:
- !SEMTools;
- PEMAVOR;
- Analizor Ngram.
Mai exact, în cazul bicicletelor de exerciții, înlocuirea cuvintelor „necostisitoare” cu „buget”, „bicicletă de exerciții” cu „antrenor de biciclete” și chiar „cumpără” cu „alege” nu va juca un rol semnificativ.
Emitere înainte de modificări:
Ieșire după modificări:
Dar o schimbare mai vizibilă a rezultatelor căutării va avea loc atunci când cuvântul „ieftin” este înlocuit cu „ieftin”:
În orice caz, atunci când se analizează problema, ar trebui să se țină seama de faptul că temeiul obiectului cererii depinde de cuvântul „bicicletă de exerciții”, deoarece caracterizează pe deplin intenția.
Prezentarea interogărilor cu N-grame nu este un panaceu și nici adaptarea pentru căutarea vocală. Dar ele arată că cozile lungi sunt relevante pentru căutare. Statisticile și comportamentul motoarelor de căutare deja semnalează SEO că utilizarea interogărilor cu frecvență joasă în promovare ar trebui considerată ca o metodă cu mare potențial.
Eficacitatea și beneficiile SEO cu coadă lungă
Pe lângă faptul că este adaptabilă la căutarea vocală, promovarea cuvintelor cheie cu coadă lungă oferă cel puțin trei beneficii clare.
Concurență scăzută
Majoritatea site-urilor sunt promovate prin interogări de înaltă frecvență. În Ucraina, interogarea „cumpărați iPhone 12” din Google oferă 21,5 mii de rezultate, iar interogarea „cumpărați iPhone 12 128 GB” - până la 100. Un număr mic de concurenți în rezultatele căutării poate facilita și mai rapid ajungerea în partea de sus , dar asta nu înseamnă că nu va exista deloc concurență.
În ciuda frecvenței scăzute, cererea consumatorilor poate fi medie spre mare. Prin urmare, atunci când promovați cuvinte cheie cu frecvență scăzută, verificați modificările SERP-urilor și nivelul concurenței.
Rată de conversie ridicată
Această caracteristică poate fi vizualizată din unghiul pâlniei de vânzări.
Include:
- Conștientizarea. În această etapă, utilizatorul află despre un anumit produs și despre posibilitatea de a-l achiziționa.
- Interes. Utilizatorul are un interes pentru produs și trebuie să cumpere.
- Dori. Nevoia se formează, iar utilizatorul dorește să achiziționeze produsul.
- Acțiune. O persoană cumpără un produs pentru a satisface o nevoie.
De exemplu, atunci când cere „cumpărați o periuță de dinți”, utilizatorul nu este încă în stadiul de conștientizare deplină a nevoii sale, nu cunoaște tipurile de periuțe de dinți și nu a ales un model anume. Și cu solicitarea „cumpărați o periuță de dinți orală bielectrică”, sunt trecute primele două etape ale pâlniei, persoana știe exact ce vrea și este la câțiva pași de achiziție.
Specificul interogărilor de joasă frecvență este că sunt mai direcționate: utilizatorul își poate formula mai precis nevoia, ceea ce înseamnă că este mai adaptat la acțiunea țintă.
Există, de asemenea, avantaje suplimentare de a promova exact pe LT.
Promovarea prin cuvinte cheie generale a unui anumit subiect
Pentru a dezvălui această caracteristică, promovarea prin interogări complementare cu coadă lungă este cea mai potrivită, deoarece implică prezența principalelor interogări tematice de înaltă frecvență. Motoarele de căutare înțeleg subiectul interogării și pot identifica cuvinte cheie similare care se referă la aceeași intenție. Prin urmare, rezultatul de ieșire pentru LT poate include unele rezultate și pentru cheia principală.
Dar există și un proces invers care ar trebui luat în considerare: cu o optimizare adecvată, interogările de joasă frecvență pot ridica poziția site-ului pentru principalele interogări de înaltă frecvență.
Toate cele trei beneficii ale promovării cu coadă lungă pot fi reprezentate prin principiul competitivității:
- Pozițiile de top pentru interogările de înaltă frecvență nu sunt întotdeauna atinse, mai ales în nișele extrem de competitive, cu bugete mari de promovare.
- Aceste dificultăți îi determină pe specialiștii SEO să renunțe la strategia simplă, banală și neconsiderată de a concura direct cu site-urile din top și să acorde atenție interogărilor cu coadă lungă care nu sunt foarte atractive la prima vedere.
- Alegând o strategie de promovare mai „subtilă” într-o nișă extrem de competitivă, folosind cuvinte cheie cu frecvență scăzută, puteți obține mai mult trafic vizat și, ca urmare, acțiuni mai bine direcționate.
Cum să găsiți interogări cu coadă lungă?
Etapa principală pregătitoare înainte de a trece pe coada lungă este găsirea acestora. Acest lucru se poate face în mai multe moduri.
Căutarea LT cu Google Search Console
În primul rând, pentru a căuta interogări cu frecvență joasă, descărcați lista din fila „Eficiență” din Google Search Console. Conține cuvintele cheie pentru care site-ul dvs. este deja clasat. Și, de regulă, majoritatea sunt de joasă frecvență.
Astfel, veți găsi interogări de bază gata făcute cu coadă lungă pentru care nu trebuie să creați pagini separate și o cantitate mare de conținut. Motoarele de căutare le recunosc inițial ca fiind potrivite pentru paginile de pe site-ul dvs.
Folosiți sugestii de căutare
Sugestiile de căutare în Google și Yandex sunt aproape cea mai eficientă modalitate de a găsi interogări cu coadă lungă. Începeți doar să introduceți o expresie în bara de căutare. Sistemul însuși îl va adăuga într-o fereastră pop-up. Mai mult, acest proces are loc după principiul „cu cât este mai lungă expresia pe care o introduceți, cu atât solicitarea pe care o primiți este mai puțin frecventă”.
Exemplu pe Google:
Exemplu în Yandex:
De asemenea, ar trebui să acordați atenție blocurilor suplimentare cu interogări aferente de pe pagina SERP, ele pot conține și interogări utile de joasă frecvență.
Nu ignorați niciodată această metodă atunci când selectați o listă de cuvinte cheie cu coadă lungă, deoarece toate interogările din sugestiile de căutare sunt reale și naturale pentru utilizator.
Căutați prin Yandex.Wordstat
Yandex.Wordstat este un instrument de bază gratuit pentru selectarea cuvintelor cheie: atât cele de înaltă frecvență, cât și cele de joasă frecvență.
Prin intermediul acestuia, puteți colecta informații semantice pentru orice regiune de limbă rusă, deoarece este geo-independentă.
Căutați prin Serpstat
Serpstat este un instrument plătit cu cel mai bogat set de funcționalități pentru selectarea cuvintelor cheie cu coadă lungă.
Serviciul vă permite să căutați expresii cheie și să le filtrați după nivelul de frecvență necesar.
Secțiuni suplimentare ale instrumentului vă vor ajuta să căutați interogări cu coadă lungă:
- „Expresii similare” Vă permite să găsiți interogări de joasă frecvență similare și complementare și să extindeți lista;
- „Sfaturi de căutare” Nu conține date statistice despre solicitări, dar este potrivit pentru selecția rapidă a cuvintelor cheie native cu coadă lungă - cele mai naturale pentru vorbirea umană de zi cu zi;
- prin intermediul „Întrebări de căutare” puteți culege cu ușurință subiecte de informații pe o anumită temă. Este cel mai potrivit pentru formarea blocului de întrebări frecvente pe paginile comerciale și pentru crearea bazei materialelor blogului site-ului.
Căutați cu Ahrefs
Al doilea instrument plătit de pe lista noastră. Funcționalitatea este similară cu Serpstat: este posibil să selectați cereri și să le filtrați după frecvența maximă și minimă. Iar raportul Întrebări va afișa întrebări de căutare pe tema dorită.
Serviciul are câteva caracteristici foarte convenabile:
- Afișarea mai multor categorii de cuvinte cheie simultan pentru interogarea dvs. Într-un bloc special de idei de cuvinte cheie, veți vedea informații despre cuvinte cheie, interogări de căutare, expresii complementare cu coadă lungă și expresii similare.
- Afișarea paginilor de top pentru o anumită interogare cu informații detaliate despre profilul linkului și cuvântul cheie principal.
- Afișați paginile de top cu subiecte similare.
Instrumentul se remarcă ca o bază bună pentru segmentul de căutare în limba engleză. Dacă vă mutați în America, Europa sau în alte regiuni, asigurați-vă că îl verificați.
Există un număr mare de site-uri terță parte pentru potrivirea interogărilor cu frecvență joasă cu versiuni gratuite sau de probă. De exemplu, AnswerThePublic, care poate afișa un întreg grup de întrebări de căutare pentru interogarea principală.
Utilizați toate modalitățile posibile de a selecta interogări cu coadă lungă, de a explora rezultatele căutării pentru acestea, de a grupa listele și de a filtra cele inutile, pentru a compila, în cele din urmă, o listă cu cele mai potrivite cuvinte cheie pentru promovare.
Cum să avansezi de-a lungul cozii lungi
După colectarea cererilor adecvate, este necesar să se decidă strategia de promovare corectă. Pentru a face acest lucru, este important să știți cum motorul de căutare generează rezultate și cum înțelege intenția solicitării.
Permiteți-mi să vă reamintesc că există trei tipuri de interogări LT. Și fiecare dintre ele caracterizează intențiile motorului de căutare.
Tip de solicitare | Acțiuni ale motorului de căutare |
Interogări LT tematice | Sistemul include doar direcționarea paginilor tematice în rezultate pentru o anumită interogare. |
Interogări LT complementare | Include rezultate de căutare pentru interogări mai frecvente. |
Interogări LT mixte | Face ieșirea mixtă. |
Promovare prin interogări tematice long-tail
Rezultatele căutării pentru LT tematice constau în întregime din materiale tematice care răspund cu exactitate la întrebarea utilizatorului.
Iată rezultatul pentru interogarea „cum să găsiți interogări cu frecvență joasă”.
Se compune numai din materiale potrivite pentru o cerere anume. Prin urmare, cel mai de succes ar fi să creați o pagină separată și să o promovați sub LT tematic sau un grup semantic de interogări.
Grupul semantic poate consta din variante ale frazei cheie:
- „cum să găsiți interogări de joasă frecvență”;
- „cum să colectați interogări de joasă frecvență”;
- „cum să ridicați solicitările de joasă frecvență”.
Ieșirea pentru fiecare cerere va arăta aproape la fel, dar vor exista în continuare modificări. Acest lucru vă oferă posibilitatea de a alege cum să progresați în funcție de bugetul și timpul dvs. Puteți crea pagina cea mai vizată pentru fiecare element din grup și o puteți promova separat. Sau creați o pagină comună cu un material la scară mai mare și promovați-o pentru mai multe opțiuni de cuvinte cheie simultan.
Puteți merge mai departe și puteți colecta interogări și mai puțin frecvente folosind etichete geografice, comparând unii termeni cu alții, complicând formularul de întrebare și așa mai departe. Puteți crea o secțiune separată pe site pentru un anumit subiect și puteți include pagini cu întrebări și răspunsuri exacte, fiecare dintre acestea fiind promovată pentru o anumită solicitare.
Principalul lucru în această schemă de promovare este că problema nu conține un număr mare de pagini concurente care conțin materiale la scară largă promovate de interogări de înaltă frecvență.
Folosind această strategie, veți colecta mai mult trafic clasându-vă în top pentru fiecare solicitare de joasă frecvență. Și acest lucru este mai ușor de făcut decât să promovezi una sau două interogări de înaltă frecvență la vârf într-o nișă competitivă. Fiecare dintre pagini poate colecta o cantitate mică de trafic, dar în combinație va oferi o cantitate considerabilă. Mai mult, traficul pe interogările cu frecvență joasă va fi mai direcționat.
Promovare pentru interogări complementare long-tail
Rezultatele LT complementare sunt formate cu un număr mare de pagini promovate de interogări de înaltă frecvență. Alegând acest tip de promovare, nu ar trebui să creați pagini separate pentru fiecare solicitare. Cheltuiți mult efort și buget, iar motoarele de căutare le vor considera parte dintr-un alt subiect mai amplu.
Prin urmare, cuvintele cheie complementare ar trebui folosite în promovare în mod auxiliar. Analizând rezultatele de top pentru ele, veți găsi principalele interogări din subiect: pot fi atât interogări tematice cu coadă lungă, cât și interogări de frecvență medie sau înaltă.
În acest caz, în strategia dvs. de promovare, bazați-vă pe interogările principale, iar pentru fraze complementare cu coadă lungă, creați paragrafe sau blocuri de informații suplimentare, de exemplu, blocul Întrebări frecvente.
Dacă puteți ajunge în partea de sus cu o astfel de pagină pentru interogarea principală, majoritatea LT-urilor care o completează vor ajunge și ele în partea de sus. În acest fel, veți obține mai mult trafic pentru interogări complementare long-tail.
Promovare pentru interogări mixte cu coadă lungă
Rezultatele LT mixte includ atât pagini cu satisfacția exactă a intenției utilizatorului, cât și pagini care se referă la subiecte ample conexe.
Strategia de promovare a cuvintelor cheie cu această funcție de clasare este flexibilă. Puteți promova cererile ca complementare, sau invers - ca tematice.
În primul caz, este necesar să se creeze materiale mari care să includă multe interogări cu frecvență joasă și blocuri cu informații suplimentare, precum și să crească semnificativ gradul de autoritate a paginii pentru motoarele de căutare prin creșterea profilului de link.
În al doilea caz, aveți nevoie de un material limitat sau de mai multe materiale pentru cereri individuale cu o dezvăluire completă a subiectului și este, de asemenea, important să le legați între ele și cu alte materiale de pe site folosind link-uri interne.
Alegerea strategiei depinde de disponibilitatea timpului, de buget și de abilitățile dumneavoastră. Dar un lucru este clar - conținutul de înaltă calitate și unic, care este util utilizatorilor, este unul dintre cei mai importanți factori atunci când promovați interogări cu coadă lungă.
Studiați cuvintele cheie de top și faceți o listă a conținutului care trebuie menționat pe pagină și a caracteristicilor care fac din pagina una de calitate. Vorbim despre optimizare tehnică (să zicem, viteza de descărcare) sau despre cerințele motorului de căutare pentru conținut. Această listă va servi drept bază pentru construirea de conținut de calitate în jurul interogărilor cu coadă lungă.
Tine minte
LT este un tip de interogări cu frecvență joasă care exprimă clar intenția utilizatorului. Odată cu dezvoltarea căutării vocale în special și a domeniului SEO în general, acestea devin din ce în ce mai interesante pentru promovare. Au o concurență scăzută, o rată de conversie ridicată și este posibil să intrați imediat în rezultatele căutării pentru cuvinte cheie similare de înaltă frecvență.
Înainte de a avansa prin LT, trebuie să le găsiți. Există o serie de instrumente care vă ajută să faceți acest lucru:
- Google Search Console
- sugestii de căutare în Google și Yandex;
- Yandex.Wordstat;
- Serpstat;
- Ahrefs;
- site-uri pentru selectarea interogărilor cu frecvență joasă, de exemplu, AnswerThePublic,
Există trei tipuri de interogări cu coadă lungă:
- tematice - indicați o anumită temă, problema pe ele constă în pagini de destinație;
- complementare - completează unul sau mai multe subiecte mai ample, acestea vor fi incluse în rezultatele căutării din cauza frecvenței scăzute
- pagini aferente;
- mixt - se referă atât la un subiect restrâns, cât și la unul mai larg, rezultatul va fi mixt.
Fiecare dintre aceste tipuri are propriile scenarii de promovare.
Seo cu coadă lungă este un instrument destul de flexibil care, în mâinile potrivite, poate aduce o cantitate uriașă de trafic direcționat către site. Dar nu ar trebui să vă concentrați pe cuvinte cheie cu frecvență scăzută și să vă concentrați pe crearea a 100 sau 200 de pagini foarte bine direcționate, pline cu conținut șablon.
Implementează corect cuvintele cheie long-tail în spațiul semantic al proiectului tău, lucrează la calitatea conținutului, analizează nișa site-ului tău și monitorizează reacția globală a motoarelor de căutare la cuvintele cheie LT. Toate acestea sunt cheia succesului în promovarea site-ului după principiul coadă lungă.
O sursă: Netpeak