Care sunt paginile relevante?

Astăzi vorbim despre unul dintre conceptele cheie ale promovării motoarelor de căutare.

Conţinut:

Relevanța este corespondența dintre ceea ce ai căutat și ceea ce ai găsit.

Când vine vorba de pagini (site-uri), înseamnă că conținutul corespunde solicitării. Cu cât pagina răspunde mai precis la cerere, dezvăluie subiectul dorit, rezolvă sarcina utilizatorului, cu atât este mai mare (ceteris paribus). poziție în rezultatele căutării.

 

Relevanța arată diferit

Să presupunem că vrem să cumpărăm iPhone 11 pro max 256gb gold. Magazinele online de electronice sunt în fruntea rezultatelor căutării. Făcând clic pe oricare dintre linkurile de pe prima pagină a căutării, vom vedea telefonul dorit.

Care sunt paginile relevante? unu

Există interogări mai ambigue, iar motorul de căutare trebuie să prezică care dintre rezultate va fi mai util utilizatorului. Ieșirea pentru astfel de solicitări nu mai arată atât de uniformă. De exemplu, pentru interogarea „contabil” Google amestecă site-uri de căutare de locuri de muncă, Wikipedia și site-uri profesionale în rezultatele căutării.

Care sunt paginile relevante? 2

Un alt exemplu de interogare mixtă:

Care sunt paginile relevante? 3

Există câteva rezultate de căutare destul de neașteptate. Adevărat, nu vor fi neașteptate pentru toată lumea.

Care sunt paginile relevante? patru
Care sunt paginile relevante? 5

De la an la an, motoarele de căutare îmbunătățesc algoritmii de căutare și probabilitatea ca rezultate irelevante să fie pe primele pagini ale rezultatelor căutării tinde spre zero.

Cum evaluează motoarele de căutare relevanța

Pe Internet, un număr mare de pagini corespund unei anumite interogări. Motoarele de căutare creează algoritmi de clasare pentru a se asigura că rezultatele relevante se clasează în partea de sus a rezultatelor căutării.

Clasamentul este cel care determină calitatea căutării - măsura în care motorul de căutare este capabil să arate utilizatorului rezultatul dorit și așteptat. Formulele de clasare sunt, de asemenea, construite automat - folosind învățarea automată - și sunt în mod constant îmbunătățite.

Yandex - principii de clasare în căutare

Numai conținutul relevant nu va fi suficient pentru a avea un loc ridicat în SERP-uri. Este important ca acesta să rezolve problema utilizatorului, să ajute să găsească modalități de ieșire din situația problemă - să fie util. În acest caz, robotul motorului de căutare trebuie să acceseze pagina și să înțeleagă conținutul.

Algoritmii motoarelor de căutare evaluează sute de factori diferiți, de la prezența cuvintelor cheie până la viteza de încărcare a site-ului:

Deoarece algoritmul Google se îmbunătățește constant, nu încercați să vă dați seama și să vă schimbați site-ul în consecință. În schimb, creați conținut original bun pe care utilizatorii îl vor îndrăgi și urmați îndrumările noastre în acest sens.

Ajutor Google

Specialistii SEO presupun ca exista peste 200 de astfel de factori de clasare, iar ponderea lor depinde de subiect.

Metode de evaluare a relevanței

Este mai degrabă imposibil să evaluezi obiectiv relevanța unei anumite pagini sau site, mai degrabă decât invers. Rezultatele căutării devin din ce în ce mai personalizate în fiecare zi. Acestea depind de locația utilizatorului, istoricul căutărilor, dispozitivul de pe care se face această căutare și mulți alți factori. Adică poziția site-ului în rezultatele căutării se modifică nu numai de la o zi la alta, ci și de la utilizator la utilizator.

Este recomandabil să verificați dacă pagina este relevantă pentru o anumită interogare și ce loc ocupă în rezultatele căutării. Acest lucru se poate face manual sau cu unelte speciale:

1. Manual.

Pentru a verifica dacă site-ul dvs. este clasat pentru o interogare cheie, puteți utiliza o căutare pe Google, Yandex sau alt motor de căutare. Vă recomand să faceți acest lucru în modul incognito, astfel încât istoricul căutărilor dvs. să nu afecteze rezultatele.

În cazul meu, pentru interogarea cheie „cumpărați nissan”, site-ul OLX.ua ocupă locul cinci în căutare.

Care sunt paginile relevante? 6

2. Utilizarea manuală a operatorului site-ului site:domen.com.

Puteți utiliza operatorul de căutare site:domen.com pentru a determina cea mai relevantă pagină de pe site-ul dvs. pentru un cuvânt cheie.

Care sunt paginile relevante? 7

Adică, Google determină prima pagină din rezultatele căutării ca fiind cea mai relevantă pentru interogarea cheie „cumpără o mașină” de pe site-ul web OLX.ua.

Căutarea cu operatorul site:domen.com este, de asemenea, relevantă pentru Yandex:

Care sunt paginile relevante? opt

Fără operatorul de căutare în prima poziție, o pagină complet diferită:

Care sunt paginile relevante? 9

3. Netpeak Checker

Pentru a verifica un număr mare de cuvinte cheie, puteți utiliza analizarea rezultatelor căutării de la Netpeak Checker.

Care sunt paginile relevante? zece

În fereastra din partea stângă, introduceți cuvintele cheie:

Care sunt paginile relevante? unsprezece

Accesați fila „Setări”: 

Care sunt paginile relevante? 12

Selectăm problema motorului de căutare pe care o vom analiza, apoi determinăm numărul necesar de rezultate. În setările avansate, selectați elementul „Motoare de căutare”. Selectați locația și limba.

Care sunt paginile relevante? 13

Obținem rezultatele în această formă:

Care sunt paginile relevante? paisprezece

4. Majento

Instrument vă permite să efectuați o analiză detaliată a conținutului paginii pentru relevanța interogărilor de căutare promovate.

În ferestrele corespunzătoare, introduceți adresa paginii și cuvântul cheie care ne interesează.

Care sunt paginile relevante? cincisprezece
Care sunt paginile relevante? 16

5. Istio

Serviciu online gratuit, care analizează parametri precum lungimea textului, numărul de cuvinte, relevanța și densitatea acestora.

Care sunt paginile relevante? 17

Cum să crești relevanța unei pagini/site

1. Colectarea nucleului semantic și gruparea după interogări similare.

Trebuie să înțelegeți cum este căutat site-ul dvs. de către utilizator. În această etapă, colectăm cuvinte cheie folosind servicii precum Serpstat, Planificatorul de cuvinte cheie Google Ads sau Yandex Wordstat. Este important să colectați nucleul semantic și nu să îl generați: veți fi surprins de ce fel de cuvinte introduc oamenii în bara de căutare. 

2. Optimizarea meta tag-urilor și a titlurilor h1-h6.

Apoi, folosind nucleul deja asamblat, compunem metaetichete și titluri pentru pagină. Plasați cuvintele cheie mai aproape de începutul titlului și descrierii.

3. Scrierea conținutului pentru pagină.

Pe baza cuvintelor cheie, creați conținut util și unic pentru pagină. Amintiți-vă că textele trebuie scrise pentru utilizatori, nu pentru mașini, nu încercați să căutați roboți, altfel veți avea efectul opus. După ce textul este scris, verificați relevanța textuală (unicitate, prezența cuvintelor cheie și a cuvintelor LSI).

4. Caracteristicile tehnice ale site-ului.

Nu uitați de utilitatea site-ului și de viteza de încărcare a paginilor, cu performanțe slabe, conținutul dumneavoastră riscă să rămână necitit.

5. Legături

Prezența link-urilor de pe site-uri tematice cu ancore relevante vă va ajuta să luați poziții în TOP.

6. Structura corectă a site-ului

Specialiștii SEO au o regulă: „Un cuvânt cheie – o pagină”.

Fiecare pagină a site-ului merită optimiza sub un cuvânt cheie (+ o coadă de solicitări). Pentru fiecare cerere de cheie, creăm o pagină de destinație separată, cu excepția sinonimelor.

De exemplu, dacă o pagină de vânzări de mașini conține mașini BMW și Audi, va fi dificil ca pagina să se claseze TOP în rezultatele căutării pentru solicitarea utilizatorului „cumpărați un BMW”.

concluzii

Paginile relevante sunt paginile care se potrivesc cel mai bine cu interogarea utilizatorului. Motoarele de căutare sunt interesate să plaseze pagini relevante cât mai sus în rezultatele căutării pentru a fi cât mai utile utilizatorilor.

Există algoritmi speciali de clasare care iau în considerare o sută de factori diferiți, de la prezența unui conținut unic până la viteza de încărcare a unui site.

Pentru a ajunge în partea de sus a rezultatelor căutării pentru o interogare cheie, trebuie să optimizați corect pagina pentru această interogare:

  • colectează nucleul semantic;
  • optimizați metaetichetele paginii;
  • pregăti conținut ușor de utilizat;
  • structura corect site-ul;
  • lucrați cu masa de linkuri și caracteristicile tehnice ale site-ului.

O sursă: Netpeak