Promovare cu o grilă de site-uri - cum să construiți PBN

Când un proprietar de proiect într-o nișă supraîncălzită sau un webmaster cu sarcina de a aduce un site în top într-un subiect competitiv atinge plafonul metodelor standard de promovare, de obicei încep să se uite la metode gri, inclusiv PBN. Am rezumat pe scurt argumentele pro/contra și am enumerat pașii cu care vă veți confrunta atunci când creați site-uri satelit.

PBN (Private Blog Network) - grile de site. Acestea sunt create pentru a primi o masă de link-uri externe controlate și shareware pentru a promova site-ul principal (paginile sale individuale). Domeniile pentru PBN sunt cumpărate la licitații sau iau domenii abandonate (a căror înregistrare nu a fost reînnoită sau site-ul a fost abandonat din orice alt motiv).

Aceasta este o modalitate convenabilă, dar periculoasă și costisitoare de a obține link-uri către resursa dvs. PBN nu este un panaceu și funcționează doar în combinație cu alte instrumente de optimizare. Adică, dacă site-ul și bunurile de pe el sunt de rahat, atunci o rețea privată de bloguri nu va ajuta. Sau ajută, dar nu pentru mult timp.

PBN: argumente pro și contra

Dacă site-ul pe care îl promovați sau îl dețineți nu are nevoie de linkuri, vă aflați deja în fruntea interogărilor de înaltă frecvență - noroc și ține-o tot așa. Dacă trebuie să echilibrați constant și să rămâneți în rezultatele căutării într-o poziție înaltă sau doriți să apăreați în rezultatele căutării cu un fragment extins, cel mai probabil nu vă puteți lipsi de PBN. Dar asta:

Lung: căutarea unui domeniu cu istoric, verificarea istoricului (situl și-a schimbat tema, cât de des și cât de departe de ceea ce aveți nevoie), căutarea de site-uri tematice și cele mai apropiate, verificarea profilului de link al site-ului, cercetarea către găsiți-l în listele negre.

Apoi, dacă totul este în regulă, crearea și implementarea designului (ar trebui să fie diferit pentru toate site-urile grilei), completarea conținutului (a se citi: crearea specificațiilor tehnice, căutarea scriitorilor, acordul / aprobarea textelor, încărcarea conținutului). Da, un articol nu va fi suficient. Începem de la 5-10. Pentru un singur site de grilă. Și astfel de site-uri ar trebui create de la 10.

Și nici greutatea linkului nu va veni imediat, după setarea linkului și indexarea, trebuie să așteptați aproximativ 2-3 săptămâni pentru a obține greutatea donatorului.

Scump: Toate lucrările de mai sus nu sunt ieftine. Este relativ ieftin să comandați un astfel de serviciu de la o echipă de specialiști, în care toate etapele și acțiunile sunt distribuite uniform între oameni, iar munca este eficientizată. În plus, echipele, de regulă, au toate instrumentele necesare: programe și servicii plătite pentru găsirea și analizarea resurselor.

Cu cât subiectul este mai competitiv, cu atât este mai dificil și mai costisitor să cumperi un domeniu.

În plus, echipa din partea clientului ar trebui să aibă proprii experți SEO (obligatori în stat), care vor putea susține grila în viitor. Acest lucru nu este ușor și necesită respectarea diferitelor măsuri de securitate. De exemplu: lucrați cu fiecare site de rețea de la o adresă IP diferită, în mod ideal nu aveți servicii Google pe computerul dvs. de serviciu și/sau lucrați în modul incognito și așa mai departe. Aceasta include și cheltuieli pentru umplerea treptată a unor astfel de site-uri cu conținut, optimizarea conținutului vechi.

Stres, mult stres: teama constantă că cineva (concurenții sau Google însuși) va arde grila, iar tu vei pierde totul deodată: PBN, link-uri și intră sub filtrul motoarelor de căutare.

Când există atât de multe argumente împotriva, chiar are sens să construim sateliți? Dacă site-ul lucrează deja la divulgare, cumpărând link-uri pe burse, atunci cu o grilă competentă și de înaltă calitate, obțineți o masă de link-uri „grasă”. Mai ales valabil pentru nișele supraîncălzite.

Aceasta este o metodă eficientă de promovare pentru site-uri și subiecte în care este logic/important să promovați pentru interogări de înaltă frecvență și astfel de interogări sunt în primele 30 ale subiectului dvs.

În plus, PBN, atunci când funcționează corect, este o șansă de a controla cu adevărat profilul de link al site-ului tău. Știi sigur că nimeni nu va șterge brusc linkul, site-ul nu va fi demolat, tu însuți menții calitatea resursei.

De asemenea, puteți modifica link-urile către paginile relevante ale site-ului principal, puteți reconecta în cadrul fiecărui site grilă și, prin creșterea unui articol sau acela de pe site-ul donator, puteți crește ponderea linkului pe resursa principală.

În plus, site-urile donatoare fie corespund pe deplin subiectului dvs., fie sunt relevante pentru pagini individuale, se suprapun strâns după subiect sau nișă.

Dacă umpleți fiecare site cu conținut unic și util, aveți grijă de marcaj, atunci nu este deloc important ca site-urile grid să creeze un design unic.

Calitate link-uri cu PBN se poate schimba numai atunci când algoritmii motorului de căutare se modifică.

Pentru a afla dacă concurentul dvs. folosește domenii drop, utilizați raportul Serpstat. Afișează domenii care redirecționează complet către site-ul analizat. Pentru fiecare picătură, este afișat Domain Rank - un indicator al autorității site-ului. Cu ajutorul domeniilor de redirecționare, puteți analiza cu mai multă acuratețe masa de link-uri a concurenței și vă puteți ajusta strategia.

Important: toate avantajele unei grile private de blogging sunt posibile doar dacă ai o echipă și resurse capabile să o susțină și să o dezvolte. Nu puteți pur și simplu să luați și să ascundeți o dată pentru totdeauna conexiunea rețelei cu un singur proprietar. Optimizatorii vor trebui să înșele Google în mod regulat.

Cu cât subiectul este mai competitiv, cu atât este mai dificil și mai costisitor să cumperi un domeniu.

Tipuri de PBN

Rețea socială

Aceste PBN sunt create pe platforme de bloguri populare (LiveJournal WordPress.com, Blog.com, Tumblr și multe altele). Ele sunt eficiente în promovarea nișelor slab competitive.

Acesta este un mod relativ rapid și ieftin de a crea o plasă. De ce ai nevoie:

  • faceți un site web sau blog cu subiectul dorit pe resursă gratuită (creatori de site-uri web gratuit pentru a vă ajuta);
  • completați profilul în detaliu cu informații credibile;
  • colectează nucleul semantic;
  • completați conținutul și puneți link-uri către resursa principală.

Important: toate site-urile de pe platformele de bloguri diferă ca stil, design și chiar uneori tonul vocii. Desigur, informațiile din profiluri sunt diferite și nu pot lega fiecare site de blog grid la același proprietar. Link-urile din conținut duc nu numai către site-ul web al proprietarului, ci și către alte resurse de încredere. În plus, linkurile duc la mai mult de o pagină a site-ului principal (de exemplu, nu numai la pagina principală, ci și la un articol de blog sau o pagină parteneră).

Link-urile sunt încorporate organic în conținut.

Amintiți-vă, conținutul este totul. Acestea ar trebui să fie articole utile, recenzii, note. Valoroase sunt acele link-uri care conduc utilizatorii în direct și interesați.

Dezavantajele acestei rețele: este nevoie de forță de muncă pentru a găsi un domeniu cu un istoric bun - prin urmare, greutatea legăturii este și ea în discuție.

PBN recondiționat

Vorbim despre site-uri restaurate din arhiva web. Este, de asemenea, o loterie. Aici există riscul de a ajunge la un site care nu este indexat, se află sub un filtru sau este inclus pe lista neagră de motoarele de căutare.

Site-uri grilă de nișă

Site-uri care sunt vândute de proprietari. Resurse apropiate sau relevante pentru subiectul site-ului principal. Au un istoric bun, un anumit număr de pagini ale unor astfel de site-uri sunt deja indexate. Sunt site-uri cu trafic, deci nu există sancțiuni asupra lor. Astfel de resurse au backlink-uri, ceea ce înseamnă că ponderea legăturilor stabilite din acestea va fi mai mare.

Toate cele trei tipuri de PBN pot fi folosite pentru a construi o masă de legături externe, dar rețeaua de nișă este considerată cea mai eficientă.

Pași pentru a crea un PBN

Domeniul stă la baza PBN, este important să găsim un domeniu care are deja o masă bună de linkuri de transferat pe site-ul nostru.

Expirat - domenii expirate, puteți cumpăra astfel de domenii la prețul registratorului. Pentru a găsi cel mai mic preț, utilizați agregatoare.

Licitaţie — în această etapă există posibilitatea de a cumpăra cele mai bune domenii. Concluzia este simplă, când data de înregistrare a domeniului expiră, toți participanții pe piață au posibilitatea de a concura pentru domeniul în modul de licitație. Dacă domeniul nu este reînnoit de proprietarul actual și oferta dvs. este mai mare decât restul, veți obține domeniul. Gama de prețuri este de până la zeci de mii de dolari pe domeniu.

Promovare cu o grilă de site-uri - cum să construiți PBN 1

Licitații

Fiecare serviciu de licitație sau de comandă în așteptare are propriile liste de domenii care licitează astăzi. Trebuie să le încărcați și să verificați dacă corespund criteriilor dvs.

pro

  • o șansă bună de a obține cele mai mari domenii la prețul corect.

Minusuri

  • abordarea funcționează numai în execuție automată;
  • costul ridicat al automatizării procesului;
  • Sunt necesare API-uri Serpstat, Ahrefs, Majestic, Similarweb, Moz.

Unde să cauți domenii

Servicii

În acest caz, acordați toate procesele de căutare a domeniilor către servicii. Plătiți o taxă lunară, iar serviciile renunță la domeniile cu toate caracteristicile necesare. Trebuie să verificați din nou domeniul pentru spam și să faceți o ofertă.

pro

  • comoditate, nu trebuie să vă gândiți la cum să configurați procesul de la căutare până la agregarea datelor;
  • tablouri de bord actualizate;
  • fiecare serviciu are propriile sale avantaje, de exemplu, domcop.com vă oferă acces la un site varser.

Minusuri

  • domeniile sunt vizibile atât pentru tine, cât și pentru concurenții tăi din nișă;
  • serviciile nu oferă întotdeauna toate domeniile care pot fi efectiv cumpărate;
  • uneori dați date incorecte despre domeniu.

Exemple

  • expireddomains.net;
  • domcop.com;
  • bluechipbacklinks.com;
  • expired.ru;
  • spamzilla.io.

Căutați domenii expirate

Există multe tehnici de căutare a domeniilor, dar dacă scrieți în termeni generali, esența este să analizați întregul Internet și să găsiți domenii expirate cu caracteristicile de care aveți nevoie.

pro

  • domenii low cost.

Minusuri

  • o metodă consumatoare de timp, cu emisii scăzute;
  • aveți nevoie de un instrument pentru determinarea disponibilității domeniilor pentru achiziție;
  • avem nevoie de limite mari pentru API-urile serviciilor Serpstat, aHrefs, Majestic, Similarweb, Moz.

Servicii contractante

Aici ei vor face toată treaba pentru tine, dar totuși verifică ce îți oferă. Neapărat vezi istorianu mă crede pe cuvânt.

pro

  • nu trebuie să înțelegeți cum funcționează totul - economisindu-vă timpul personal.

Minusuri

  • nu ai control asupra nimicului;
  • poți fi înșelat;
  • pretul este mai mare datorita comisionului antreprenorului.

Ne-am dat seama de domenii, ce urmează?

Găsirea conținutului pentru o grilă de site-uri

În funcție de obiectivele PBN, puteți umple site-ul cu materialele necesare. Conținutul poate fi nu numai text, poate fi imagini, videoclipuri, jocuri, mărfuri, meniuri de restaurante, agregatoare de date, în general, orice. Prin urmare, faceți PBN în funcție de tema dvs. Dacă aveți un site de jocuri, atunci ar putea merita să faceți un magazin de jocuri fals sau un joc de browser.

Puteți ordona scrierea textelor în funcție de semantică, puteți face structura corectă a site-ului și puteți organiza linkuri atent. Petreceți 200 de ore construind 10 site-uri web. Și, ca urmare, doar paginile principale ale site-urilor vor fi în index. Da, există riscuri.

De asemenea, puteți genera conținut prin articleforge.com sau talktotransformer.com și totul va fi bine, chiar și să intrați în top 30.

Lista de bază a modalităților de a crea conținut text

  • căutați text tematic în web.archive.org;
  • traducerea textelor din limbi înrudite (ucraineană - rusă, germană - engleză);
  • generarea de text;
  • scrierea textelor;
  • luați subtitrări pentru videoclipurile de pe youtube / transcrieți conținut audio și video.

Creați un site web și implementați pe găzduire

Pe scurt, ce trebuie făcut: ridicați șantierul și nu vă ardeți pe o duzină de urme pe care site-urile sunt interconectate. Există o mulțime de amprente: contacte, proprietar de domeniu, IP, server NS, CMS site, data de înregistrare a domeniului, șabloane, bucăți identice de cod.

Există, de asemenea, o mulțime de abordări de găzduire în grilă.

1. Dacă nu aveți timp pentru găzduire/administrare server (sau acesta este un mic test), atunci utilizați serviciile unor servicii speciale precum PBN HOSTING sau Rețele ușoare de bloguri. Astfel de servicii creează conturi pe diferiți registratori.

Dar există un minus foarte mare: vecinii tăi pot fi același PBN sau - nu îți controlezi site-urile, depinzi de servicii.

2. Puteți încărca toate site-urile pe un singur server și puteți configura proxy, de exemplu, prin Cloudflare.
3. Există o modalitate mai fiabilă de a ascunde urmele: creați zeci de conturi pe diferite gazde și site-uri de gazdă acolo. Dar trebuie să recunoașteți că păstrarea înregistrărilor și sprijinirea chiar și a 10 hosteri necesită eforturile unei persoane special instruite. Dacă aveți îndoieli, vedeți cum se face:

Administrarea rețelei site-ului

Și cel mai important, atunci când construiești o grilă, trebuie să înțelegi cine este responsabil pentru ce. Dacă faci 10 site-uri, nu vor fi probleme mari. Dar dacă creați deja 50, gândiți-vă la ce momente trebuie să controlați:

  • contabilitate financiara;
  • menținerea unui registru al tuturor proiectelor;
  • umplerea site-urilor și lucrul cu ele, pentru a nu arde grila;
  • organizarea managementului echipei;
  • setarea KPI;
  • urmărirea rezultatelor;
  • stocarea tuturor datelor necesare;
  • analitice.

Sunt de fapt o mulțime de întrebări - și pregătim un articol despre cum să organizați managementul construcției PBN. Și dacă nu aveți timp să așteptați și să vă dați seama cum să construiți PBN și să creșteți profilul de link al site-ului dvs. - contactați specialiștii noștri.

O sursă: Netpeak.net